airBaltic utvider betalingsdekningen med Trustly

Pressemelding   •   jan 31, 2018 08:00 CET

Det europeiske betalingsselskapet Trustly kunngjorde i dag et nytt samarbeid med det latviske flyselskapet airBaltic.

Avtalen gjør at airBaltics kunder nå kan kjøpe billetter og tjenester online direkte via bankkontoen ved hjelp av sikre digitale autentiseringsmetoder som støttes av kundenes banker og som er tilrettelagt gjennom Trustlys betalingstjeneste.

Fra og med i dag er Trustlys internasjonale elektroniske bankbetalinger tilgjengelige for airBaltics kunder i Storbritannia, Sverige, Tyskland, Estland og Polen. Ytterligere seks markeder vil kunne ta i bruk airBaltics nye betalingssystem i løpet av første halvdel av 2018. Ved å samle alle betalingsoverføringene til airBaltics gjennom én partner, Trustly, vil flyselskapet kunne konsentrere seg om å nå ut til nye kunder i nye markeder, samtidig som de sentraliserer betalinger og avstemmingsrapportering.

Trustlys tjeneste gir kundene en sikker og brukervennlig måte å betale online på, noe som reduserer sannsynligheten for at kundene avbryter kjøpsprosessen. For e-bedriften betyr det reduserte transaksjons- og driftskostnader samt redusert fare for svindel, i tillegg til at man ikke lenger trenger flere betalingsledd.

Jouni Oksanen, senior visepresident for e-handel, salg og markedsføring hos airBaltic, sier: “Det å tilby flere betalingsmetoder er ikke bare avgjørende for å kunne redusere kjøpshindringer og øke salget for airBaltic, men også for å kunne gi kundene bedre service ved at de nå kan velge betalingsmåten som passer best for hver enkelt. Hvordan vi best kan legge til rette for kunder når de skal kjøpe flyreiser i tiden fremover, er hovedfokuset for airBaltic i alle digitale kanaler.”

Mike Parkinson, adm. dir. for Trustly UK og sjef for reisevirksomheten, sier: “Vi er svært glade for å inngå et samarbeid med airBaltic om å levere en umiddelbar og lokalisert betalingsløsning både i hjemmemarkedene og vekstmarkedene for flyselskapet. I dag når de aller fleste kundene kjøper flyreisene sine på nettet, er det svært viktig at reisebyråer og andre aktører på nettet tilbyr tydelige priser og sikre betalingsmetoder som er skreddersydd for kundenes preferanser, eller de kan vinke far vel til kundene.”

Trustly Group AB er et svensk fintech selskap, etablert i 2008, som tilbyr rask, enkel og trygg online betaling direkte fra bankkonto. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fire hovedsegmenter: e-handel, finanstjenester, gaming og reise. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 og 2016 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 150 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 170 banker i Europa. Trustly er en svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av det svenske finanstilsynet og med konsesjon til å tilby betalingstjenester i EU/EØS-området. Les mer på www.trustly.com

Om airBaltic

airBaltic (AIR BALTIC CORPORATION) er verdens mest punktlige flyselskap og forbinder den baltiske regionen med 60 destinasjoner i Europa, Midtøsten og SUS. airBaltic er et aksjeselskap som ble grunnlagt i 1995. Hovedaksjonæren er den latviske staten, som eier 80,05 % av aksjene, mens Lars Thuesen eier ca. 20 % gjennom sitt heleide Aircraft Leasing 1 SIA. airBaltic-flåten består av 30 flymaskiner – 7 Bombardier CS300, 11 Boeing 737 og 12 Bombardier Q400Next Gen. airBaltic har fått en rekke internasjonale priser for utmerket drift, innovative tjenester og organisasjonsendringer. I 2012 ble airBaltic rangert blant verdens 10 beste flyselskaper for innovasjon av Airlinetrends. airBaltic var verdens beste på punktlighet i både 2014 og 2015.

Kommentarer (0)