Dristig reklamekampanje fra Star Tour

Pressemelding   •   feb 12, 2016 11:30 CET

Første del av kampanjen retter seg mot par og den «perfekte» kjærlighetsferie, den internasjonale sangeren og låtskriveren Leona Lewis har også spilt inn sin egen versjon av Elton John’s ikoniske sang ‘Your Song’ for anledningen.

- Vi har gått for et litt mer dristig uttrykk denne gangen, men det er ekte og forhåpentligvis noe våre gjester kan kjenne seg igjen i eller bli inspirert av. Våre nye Sensimar Resorts setter prikken over i-en for en perfekt parferie, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

50 % Voksne på ferie

I dag er hver andre ferie som blir bestilt hos Star Tour gjort for to personer, og etterspørselen etter voksenferier er høy. Dette er grunnen til at Star Tour har utviklet det nye hotellkonseptet Sensimar Resorts, hvor alle detaljer er på plass til en hver tid for at gjestene skal få den beste mulige opplevelsen.

Fra Rod Stewart til Leona Lewis

Soundtracket til reklamen er en nyinnspilt versjon av Elton John’s klassiske ‘Your Song’ som har blitt brukt av Star Tour siden 2002. Tidligere har Star Tour brukt ‘Your Song’ versjonen sunget av Billy Paul og Rod Stewart, og denne gangen er det popikonet Leona Lewis som har laget en ny tolkning av den ikoniske låten.

- Jeg er en stor fan av Elton John og jeg har alltid elsket ‘Your Song’. Jeg var så glad for å få muligheten til å spille inn min egen versjon av sangen. Det er en vakker sang, både melodien og teksten er perfekt. Jeg håper andre også vil like den, sier Leona Lewis.

20 nye Sensimar Resorts sommeren 2016

Sensimar Resorts vil bli gjort tilgjengelig på populære reisemål som Kypros, Kreta, Rhodos, Korfu, Mallorca, Tyrkia og Kroatia. Reisende som vil til mer eksotiske destinasjoner som Thailand og Mexico vil også få muligheten til å benytte seg av det nye hotellkonseptet.

Nytt Byrå

Nylig annonserte Star Tour nytt samarbeid med Forsman & Bodenfors, og Sensimar Resorts-kampanjen er det andre resultatet av dette samarbeidet, hvor familie-kampanjen i desember var den første. TV reklamen ble filmet på Sensimar Imperial Resort på Rhodos som er en av de 20 nye hotellene som er tilgjengelige for nordmenn denne sommeren.

Den nye reklamekampanjen vil være synlig i alle kjøpte, fortjente og eide kanaler, og den blir lansert eksternt 13. februar på TV, print, online og synliggjort via annonser på Facebook og Instagram.

Se hele reklamefilmen her:

Les mer om Sensimar Resorts her:

Kunde: TUI Nordic/Star Tour

Anna Laestadius, MarketingDirector, TUI Nordic
Linda M. Eriksson, Marketing Production Campaign Manager, TUI Nordic
Johan Ydring, Head of Media, TUI Nordic

Ad Agency: Forsman & Bodenfors

Projektleder: Greger Andersson
Skapere: Karin Jacobsson, Jonas Enghage, Eva Råberg, Karin Nolmark
Produksjonsledere: Anneli Kjellander, Jessica Edström
Digital produsent: Malin Careborg
Byråprodusent: Jens Odelbring
Produksjonsselskap: Camp David
Regissør: Simon Ladefoged
Fotograf: Karolina Henke

Media Agency: Carat / Dentsu Aegis

Nordic Account Director: Christin Ericsson
Nordic Account Manager: Ulrika Skoog

TUI Nordic/Star Tour-gruppen er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Selskapet ble grunnlagt i 1961 og tilbyr ferier med charterfly, rutefly og cruise. Noen av de mest populære reisemålene er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 inngått i den verdensledende reisekonsernet TUI Group som i dag omfatter over 220 varemerker i 180 land, åtte flyselskap med mer enn 140 fly og 4800 reisebyråer i 16 land. Totalt har TUI Group mer enn 30 millioner kunder hvert år og over 55 000 ansatte i 31 land.