Egypt innstilles ut året - ekstrafly til Kanariøyene

Pressemelding   •   aug 26, 2013 13:47 CEST

Star Tour innstiller alle reiser til Egypt frem til januar. Samtidig setter selskapet opp ekstrafly til Kanariøyene.

- Siden 15. august har UD frarådet reiser til hele Egypt, inkludert turiststedene ved Rødehavet. Situasjonen er fremdeles uforandret og Star Tour har derfor bestemt seg for å innstille alle reiser til Egypt frem til nyttår, sier Christian Lunde, administrerende direktør i Star Tour.

For å sikre Egyptgjestene en solfylt vinterferie settes det nå opp ekstrafly til Tenerife og Lanzarote. I tillegg finnes det fremdeles ledige reiser i det øvrige programmet, blant annet til Kapp Verde og Thailand.

- Alle som blir berørt kontaktes direkte av Star Tour i dag. De får tilbud om en ny reise, alternativt får de pengene sine tilbake, sier Lunde.

Foreløpig tar Star Tour sikte på å gjenoppta reisene til Egypt i januar.

Stabekk 26. august 2013

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Vi tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land, og i 2013 feirer vi vårt 40-års jubileum. I følge Norsk Kundebarometer har Star Tour Norges mest fornøyde kunder, både når det gjelder kundetilfredshet og kundelojalitet. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre og har som en del av TUI Travel Plc tilgang på reiser og ferier som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.