Fotturer på topp i sommer

Pressemelding   •   mai 12, 2014 11:53 CEST

Star Tours TEMA-reiser melder om stor interesse for sommerens aktive reiser. Fotturer er det flest nordmenn vil ha.

Noen av sommerens mest populære reiser hos Norges største arrangør av natur og kulturreiser er en fottur gjennom både Sveits, Østerrike, Tyskland og Liechtenstein og på topp fem-lista ligger også to fotturer i Italia.

- Når sommerferien planlegges, er det mange nordmenn som ønsker en aktiv ferie med opplevelser som gir minner for livet. Størst etterspørsel ser vi etter de aktive fot- og sykkelturene. Av sommerens fem mest populære turer, er hele tre av turene fotturer, forteller kommunikasjons- og markedssjef Lena Petersson.

Fem på topp TEMA-reiser sommer 2014

1)  Fottur i Dolomittene

2)  Fottur i fire land

3)  Fottur i liguriske landskap

4)  Den store Kinareisen

5)  Sykkeltur i Kroatia  - med øyloffing i Adriaterhavet

Bilder kan lastes ned her.

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Selskapet har bransjens beste omdømme (Ipsos MMI) og de mest fornøyde kundene (Norsk Kundebarometer). Reisearrangøren tilbyr ferier med charter- og rutefly til over 100 land. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.