Hit reiser vi i vinter

Pressemelding   •   sep 01, 2014 08:48 CEST

Sommeren er over, hverdagen er i gang og mange begynner allerede nå å drømme om en varm vinterferie. Mest ivrige er trønderne. Allerede nå er halvparten av sydenturene fra Værnes revet vekk, og Kanariøyene er den store vinneren. På landsbasis fristes nordmenn av charternyheter som Bali og Mauritius.

- Sol og sommer gir mersmak. Når høsten kommer, trenger vi noe å se frem til og mange sikrer seg en tur til varmen i disse dager. Beregninger Star Tour har gjort viser at nærmere 400 000 nordmenn kommer til å reise på en chartertur i vinter, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Kanariøyene er nordmenns favoritt om vinteren. I løpet av vintermånedene regner Star Tour med å sende omtrent 80.000 nordmenn til Gran Canaria, Tenerife og Lanzarote.

- Kanariøyene ligger bare 5,5 time unna med fly fra mange steder i landet. Det er solsikkert, øyene har flott natur og har på mange måter vært gjennom en slags ansiktsløftning de siste årene. Kanariøyene har gått fra grisefest til trendy butikker, spa og vinbarer, sier Petersson.

- For de som vil lenger har vi nyhetene Bali og Mauritius, tre nye safariturer i Afrika med TEMA og en opplevelsesrik rundreise i Bhutan og Dehli, sier Petersson.

Star Tour kan fortelle om at trenden med hotell i luksussegmentet fortsetter og stadig flere av charterpakkene blir skreddersydd med rutefly.

- De siste årene har vi sett at nordmenn reiser lenger og lenger og at de er villige til å betale stadig mer for drømmeferien sin. At vi i tillegg til egne fly også bruker rutefly gjør verden større for dem som ønsker å «få alt servert» både trygt og enkelt. Samtidig som vi kan gi mer valgfrihet, avslutter Petersson.

I tillegg til vinternyhetene har Star Tour turer til Thailand, Mexico, Kapp Verde, Maldivene, Jamaica, Den dominikanske republikk og Burma i vinter.

Star Tours viktigste vinternyheter 2014/15

Nyhet! Bali
Star Tour har åtte hoteller ved de fineste strendene i Kura, Sanur og Nusa Dua. Hotellkategoriene spenner fra ”Nær det meste” til «DeLuxe» og «Scene» for de urbane. En uke med sol og bad kan kombineres med TEMA-turen «Bali med Giliøyene» hvor høydepunktene er alt fra matlagingskurs og tempelbesøk til vulkaner, rafting og delfinsafari.

Rutefly med Qatar fra Oslo via Doha i perioden 24/10-27/3. Reiser av to ukers varighet.
Pris fra kroner 10 998,-
Les mer her
Pressebilder Bali

Nyhet! Mauritius
Star Tour har 19 hotell på Mauritius. 15 hotell ligger i/nær Grand Baie på nordsiden og fire hotell ligger i Belle Mare på østkysten. Blant hotellene er det barnefrie Blue Couples, Blue Star med familieaktiviteter og hotell i kategoriene «Nær det meste», «Familiefunn», «Lite og familiært», «Fred og ro» og «DeLuxe».

Rutefly med Condor fra Oslo via Frankfurt i perioden 19/12-6/3. Reiser av 2 ukers varighet.
Pris fra kroner 11 298,-
Pressebilder Mauritius

Nyhet! Rio San Juan på Den dominikanske republikk

Nyhet! Ekstrafly fra Stavanger til Gran Canaria
Star Tour har dermed to ukentlige fly til kanariøya fra Sola neste vinter. Ekstraflyet går i perioden 21/1 til 24/4.

Eksotiske pakkereiser med Star Tour neste vinter*
Bali (kan kombineres med TEMA-reiser) – pris fra 10 998,-
Kapp Verde (Sal og Boa Vista) – er lansert – pris fra 6998,-
Thailand (kan kombineres med TEMA-reiser) – pris fra 7998,-
Mexico (kan kombineres med TEMA-reiser), - pris fra 9998,-
* Mauritius (kan kombineres med TEMA-reiser) – pris fra 11 298,-
* Burma (kan kombineres med TEMA-reiser) – pris fra 16 598,-
* Maldivene - pris fra 20 798,-
* Jamaica – pris fra 19 248,-
* Den dominikanske republikk – pris fra 13 998,-

Nyhet! 9 nye TEMA-reiser

* Viltsafari i Kenya
Med utflukt til Karen Blixens gård, overnatting i lodge med safari i Masai Mara, besøk i masaiby, Lake Nakuru nasjonalpark og Vandringssafari på Crescent Island. Folkeliv i Nairobi og kenyansk landsbyliv. Avsluttes med sol- og badedager ved Diani Beach.
Reiselengde 12 dager. Pris fra 25 498,-

* Mauritius rundt
Med byrundtur i Mahébourg, båtutflukt til Ile aux Aigrettes og vandring i Ferneydalen. På programmet står også katamarantur i solnedgangen, besøk i tempelområdet Ganga Talao og vandring med pikniklunsj i nasjonalparken Black River. Det blir også byrundtur i Port Louis med besøk i verdensarven Aapravasi Ghat og middag hos lokal familie. Avsluttes med sol- og badedager.
Reiselengde 16 dager.

* Rundreise i Bhutan og Dehli
Med byrundtur i New Delhi, besøk i Agra med storslagne Taj Mahal og Agrafortet. I Bhutan blir det middag hos lokal familie, besøk i klosteret Punakha Dzong, utflukt til Thimphu med besøk på håndverkskole og tur til den vakre Punakha-dalen. På programmet står også innføring i lokal kokkekunst og buddhistisk kultur med kloster og templer, tantrisk undervisning, bueskyting og besøk på lokal skole.
Reiselengde 9 dager. Pris fra kr 21 998,-

Vandring i Sør-Afrika
Vandring gjennom UNESCOs verdensarvoppførte flora på Kapphalvøya, Table Mountain, opphold i Cape Town og Stellenbosch, minneverdig besøk i slumområde, vandring i vindistrikt med vinsmaking og god mat. Det blir også mulighet til å besøke på Robben Island.
Reiselengde 13 dager. Pris fra kr 18 998,-

Weekendreise til Krakow
Besøk på et av Europas største renessansetorg, utsikt fra katedralen på Wawelkullen, byvandring i den gamlebydelen Stare Miesto, jødekvartalene Kazimierz , rundtur i saltgruvene og underjordisk saltkirke.
Reiselengde 4 dager. Pris fra 5498,-.

* Safari i Zimbabwe
* Flysafari i Kenya
* Rundreise i Mexico og Cuba
* Julemarked i Krakow

Bilder kan lastes ned her.

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Selskapet har bransjens beste omdømme (Ipsos MMI) og de mest fornøyde kundene (Norsk Kundebarometer). Reisearrangøren tilbyr ferier med charter- og rutefly til over 100 land. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.