Julereiser på billigsalg

Pressemelding   •   nov 11, 2011 14:49 CET

Akkurat nå er det mulig å gjøre feriekupp på julereiser til eksotiske strøk. Færre røde dager enn normalt kombinert med mange reiser i markedet kommer forbrukerne til gode i form av lave priser, melder Star Tour.

- Vi har solgt nærmere 15 prosent flere julereiser enn i fjor, men har likevel mer på lager. Nå senker vi prisene og gir etternølerne en mulighet til å sikre seg juleferie på stranden i siste line, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Den som bestemmer seg raskt kan blant annet sikre seg en toukers juleferie til Thailand for rundt 7000 kroner.

Tidligere var det utenkelig for mange å droppe Sølvguttene og hvit jul til fordel for sol og varme, men disse holdningene har i følge Petersson endret seg.
- Vi ser til og med at den eldre generasjonen velger å flagge ut en uke eller to rundt julehøytiden, og de tar gjerne med seg hele storfamilien for å feire jul i varmere strøk, forteller hun.
Beregninger Star Tour har foretatt viser at rundt 40 000 nordmenn kommer til å reise på pakketur i forbindelse med jul og nyttår.

Julens fem på topp

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
Tlf 928 66 503
elv@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr pakketurer med charterfly, rutefly og tog. Arrangøren er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern med 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og utreise fra 25 land. I Norden inngår Star Tour i TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.