Kuldesjokk gir reisefeber

Pressemelding   •   jan 11, 2010 09:20 CET

I takt med temperaturene som faller øker reiselysten til vinterfrosne nordmenn. Nå
vil vi til Syden for opptining, melder Star Tour, som har økt januarsalget med 30 prosent de siste frostdagene.

- Vi har stor pågang av kunder som vil rømme sørover til sol, palmer og lange sandstrender om dagen. Den første uken i januar har vi solgt 30 prosent flere januarreiser enn vi gjorde på samme tid i fjor.  I tillegg har også salget av sommerreiser tatt helt av, sier administrerende direktør i Star Tour, Christian Lunde. Han er ikke i tvil om at det kalde været over hele landet har påvirket den spontane reiselysten.
- Januar er tradisjonelt en stor salgsmåned, men reiser i januar pleier vanligvis ikke å gå unna i dette tempoet, fortsetter han.

Selv om hyllene begynner å tømmes finnes det fremdeles enkelte reiser for den som ønsker et klimaskifte fra Ulvang-undertøy og nedfrossen bil til bikini og varmegrader. Det er først og fremst Kanariøyene du må ta sikte på hvis du skal være heldig å få plass på et sydenfly i løpet av de nærmeste dagene.

Priseeksempler, per person, en uke:
11/1     Bergen-Lanzarote, fra kr 998
11/1     Oslo-Lanzarote, fra kr 1448
13/1     Oslo-Gran Canaria, fra kr 2398
15/1     Oslo-Lanzarote, fra kr 2198
16/1     Stavanger-Gran Canaria, fra kr 1998
16/1     Oslo-Gran Canaria, fra kr 2798
16/1     Bergen-Gran Canaria, fra kr 2198

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 10. januar 2010

Kontaktinformasjon: