Nå får du årets billigste sydenturer

Pressemelding   •   mai 06, 2014 09:21 CEST

Meteorologene melder om lavere temperaturer og ustabilt vær over store deler av landet. Er du heldig og kan ta en friuke i mai kan du likevel sikre deg sol og varme til drømmepriser. For under 700 kroner får du en ukes solferie med både fly og hotell inkludert.

- Har du mulighet til å pakke feriekofferten i mai, er det mange penger å spare. Jeg kan faktisk ikke komme på at det har vært så lave priser tidligere. Nå får du flybilletter tur-retur Syden for 300 kroner og hotell for noen hundrelapper mer, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett.

Mai er i tillegg en av de få periodene i løpet av året hvor det er mulig å sikre seg gode konsepthoteller til under halv pris.

- I skoleferiene koster de beste hotellene mer, mens i mai måned kan familier feriere på fire- og femstjerners hotell til langt under halv pris sammenlignet med fellesferien. Er du smart, legger du ferien rundt en av de røde dagene i mai, så slipper du også å bruke så mange feriedager, sier Larsen-Vonstett.

Beregninger Star Tour har gjort viser at nærmere 900 000 nordmenn kommer til å reise på en chartertur i sommer.  Seks av ti sommerreiser hos Star Tour er allerede solgt, og Mallorca og Kreta mest populært.

Priseksempler fra Oslo én uke, pris per person:
10/5 Mallorca, kun fly, 1 uke 498,-
10/5 Mallorca, Blue Star Ses Fotges SSSS, 2 roms leilighet,  1 uke 1698,-
8/5 Kreta, kun fly, 1 uke 398,-
11/5 Rhodos, uspesifisert, 1 uke 998,-
15/5 Kreta, Leiligheter Castle Suites SSS+, 2 roms leilighet,  1 uke 1898,-

Priseksempler fra Trondheim én uke, pris per person:
10/5 Mallorca, kun fly, 1 uke, 398,-
9/5 Kreta, uspesifisert, 1 uke, 698,-

Priseksempler fra Bergen én uke, pris per person:
9/5 Kreta/Chania, kun fly, 1 uke 298,-
17/5 Rhodos, uspesifisert, 1 uke, 798,-

Priseksempler fra Stavanger én uke, pris per person:
10/5 Mallorca, kun fly, 1 uke 298,-
9/5 Kreta, uspesifisert, 1 uke 698,-

Mer informasjon på www.startour.no/restplasser

Bilder kan lastes ned her.

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Selskapet har bransjens beste omdømme (Ipsos MMI) og de mest fornøyde kundene (Norsk Kundebarometer). Reisearrangøren tilbyr ferier med charter- og rutefly til over 100 land. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.