Nyhetsnotiser fra Star Tour

· Nyhet! I Beatles og Shakespeares fotspor
· Star Tour-kunder støtter skogplanting på Gran Canaria

Nyhet: The Hangout – for barn mellom 12 og 15 år
Når barna blir ungdommer og hverken vil kose Bamse eller henge på spa kan de tilbringe noen ferietimer på Star Tours The Hangout. Det er en av sommerens nyheter på Blue Village, og en frisone der bare barn mellom 12 og 15 år har adgang.

- De færreste ungdommer liker å bli påtvunget aktiviteter. The Hangout skal være en møteplass hvor barna kan få nye venner, surfe trådløst på nettet og høre på musikk, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Star Tour. I tillegg arrangeres det alt fra kino på stranden til vannpolo og i blant lager vi musikkvideoer. Klubben er gratis og finnes på alle Star Tours 14 Blue Village kommende sommer.

Sommerens mest populære hotell
Norske barnefamilier vil ha store basseng, romslige leiligheter og barneklubber. Det viser oversikten over sommerens foreløpig mest bestilte hotell hos Star Tour.

- Våre familiehotell Blue Village er helt klart førstevalget for mange norske barnefamilier. Her vet de at de finner alt de trenger for en vellykket, avslappende ferie, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett.

Sommerens foreløpig mest populære hoteller er:
1. Blue Village Alcudia Pins på Mallorca
2. Blue Village Callisto på Kypros
3. Blue Village Atlantica Aegan Park på Rhodos

Nyhet: I fotsporene til Beatles og Shakespeare
TEMA-reiser lanserer en ny reise som utforsker det nordlige England i Beatles, Beatrix Potter og Shakespears fotspor.

I musikkens Liverpool går vi i Beatles fotspor og i Lake District opplever vi landskapene til de berømte poetene Wordsworth og Coleridge. Vi drikker afternoon tea i landlig idyll og besøker et ysteri. Middelalderbyen York sjarmerer med vikinger og i Stratford-upon-Avon er det Shakespeare som gjelder. Reisen avsluttes med en fridag i London. Turen går over åtte dager og koster fra kr 11 998 kroner per person.

Mer om turen

Planter skog på Kanariøyene
Alle som blir med på Star Tours øytur på Gran Canaria støtter stiftelsen Forestas arbeid med å bevare skogen på den populære kanariøya.

Star Tour har inngått et femårig samarbeid med Foresta, og hver kunde på øyturen bidrar med 0,50 euro til Forestas skogprosjekt. - Øyturen er en av våre mest populære utflukter og vi regner med å kunne gi minst 7400 euro til Foresta, sier Michael Lund Jensen, Star Tours destinasjonssjef på Gran Canaria. Samarbeidet innebærer at minst 650 trær skal plantes i Fataga-dalen. 15 prosent av skogen ble ødelagt i en stor skogbrann i 2007.

Mer om Foresta

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.