Nyt verdens fineste strender fra sofaen – TUI lanserer egen Apple TV-App

Pressemelding   •   feb 09, 2017 07:00 CET

TUI Norge - Apple TV App - Nyt verdens fineste strender fra sofaen

- En tydelig trend er at flere og flere velger å se våre destinasjonsfilmer på TV-en. Det er derfor vi har utviklet en egen app for Apple TV. Vi håper nordmenn bytter ut peis-TV med reise-TV i år, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Inspirasjon, reisetips og barne-tv

Blant utvalget finnesnoen av verdens vakreste stranddestinasjoner som Dominikanske Republikk, Zakynthos og Krabi, samt våre beste reisetips. TUI har også utviklet en egen kategori for de aller minste, med flere filmer om Bamse og hans nye venn Thomson the Dog.

Video en viktig del av reisebeslutningen

Tall fra Nordic Travel Study 2016 utført av TNS viser at

• 81 % av norske reisende får inspirasjon online når de skal velge sin neste reise
  • 52 % av norske reisende sier at video har inspirert de til å planlegge ferie
  • 28 % sier at video har påvirket hvilken destinasjon de valgte å reise til

Mest populære inspirasjonsfilmer

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly Nordic, Nazar og WonderCruises.

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2014/15 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1069m. Gruppen har ca. 76.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 140 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).