Rod Stewart i Star Tours nye reklamefilm

Pressemelding   •   des 18, 2013 09:23 CET

Den britiske rockestjernen Rod Stewart har hovedrollen i Star Tours nye reklamefilm. Den kjente og populære artisten synger sin versjon av Star Tours signatursang «Your Song», skrevet av Elton John. Tidligere har Star Tour hatt Mads Mikkelsen som frontfigur – nå er det Rod Stewart som skal rocke nordmenn sørover.

Historien handler - kort fortalt – om en familie som danser på stranden og mimer etter Rod Stewarts «Your Song». Så ser de rockestjernen komme gående og de kan ikke tro sine egne øyne. Rod stopper og synger sammen med familien før han går videre med et smil og et vink.

- Rod Stewart er kjent for sin unike røst, og vi er både stolte over og glade for at han takket ja til å samarbeide med oss. I våre øyne passer han perfekt til å tolke signatursangen vår, en sang som har vært ensbetydende med varemerket vårt i over ti år, sier kommunikasjons- og markedsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Petersson var selv og så Rod Stewart rocke på Norwegian Wood i sommer. – Han er fortsatt enormt populær i Norge, og jeg tror nesten det ikke er nordmann over 30 som ikke har «I am sailing» med Rod Stewart på sin playlist i sommermånedene.

Star Tour startet samarbeidet med Stewart for nesten et halvt år siden. Innspillingen fant sted i et studio i Los Angeles og filmen ble spilt inn i på Malibu Beach.

Filmen vil vises å startour.no, alle nasjonale tv-kanaler og web-tv med oppstart julafte2013. Allerede nå kan du få en smakebit her: http://www.startour.no/yoursong

Reklamebyrå: Catt & Co, Stockhom
Produksjonsselskap: Atmosfä and Colony
Regissør: Jörgen Lööf
Mediastrategi: Mediacom, Oslo

Stabekk 18. desember 2013

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Vi tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land, og i 2013 feirer vi vårt 40-års jubileum. I følge Norsk Kundebarometer har Star Tour Norges mest fornøyde kunder, både når det gjelder kundetilfredshet og kundelojalitet. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre og har som en del av TUI Travel Plc tilgang på reiser og ferier som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.