Star Tour lanserer nytt voksenkonsept

Pressemelding   •   feb 10, 2016 12:00 CET

- Våre Sensimar Resorts er voksenhoteller med det lille ekstra. Hvert år ser vi at nordmenn har stadig høyere krav og forventninger til ferien. Hotellstandard, god beliggenhet og ekstraservice som concierge er blant detaljene som setter prikken over i-en, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

Forventer 50 % vekst

I dag er hver andre ferie som blir bestilt hos Star Tour gjort for to personer, og etterspørselen etter voksenferier er høy. Dette er grunnen til at Star Tour har utviklet det nye hotellkonseptet Sensimar Resorts, hvor alle detaljer er på plass til en hver tid for at gjestene skal få den beste mulige opplevelsen.

- Såkalte voksenhoteller med aldersgrense er veldig populært. Vi anslår en vekst på ca. 50 % i denne kategorien i løpet av de neste 3 årene, sier Nora Aspengren.

20 nye konsepthoteller

Totalt 20 nye Sensimar Resorts lanseres for den kommende sommersesongen som starter i april. Alle hotellene har blitt bygget for voksne: de Balinesiske solsengene med plass til to, alle bordene i restaurantene er til to personer, man kan også få spa-behandlinger for to.

Ikke bare for par

- Det nye konseptet er skreddersydd for de som ønsker en ferie kun for voksne i rolige og avslappende omgivelser. Det passer like godt for venninnegjengen som for kjærestepar. Her vil man ikke finne et eneste barnebasseng, sier Aspengren.

Sensimar Resorts vil bli gjort tilgjengelig på populære reisemål som Kypros, Kreta, Rhodos, Korfu, Mallorca, Bodrum, Marmaris, Antalya og Kroatia. Reisende som vil til mer eksotiske destinasjoner som Thailand og Mexico vil også få muligheten til å benytte seg av det nye hotellkonseptet.

Bilder fra Sensimar Resorts:

Fakta om Sensimar Resorts:

• Star Tours hovedkonsept for voksene som reiser uten barn
  • Alltid god beliggenhet og høy standard, minimum 4-stjerner
  • Designet for voksne med doble solsenger og bord for to i restaurantene
  • Alltid minst to restauranter; Både buffetrestaurant og den tematiserte à la carte-restauranten Culinarium
  • Stort Spa med helse- og skjønnhetsbehandlinger, sauna og relaxavdeling
  • Stort treningsrom og gratis Les Mills-timer som BODYBALANCE™ og BODYPUMP™.
  • Gratis WiFi, både i fellesområdene og på rommet ditt

TUI Nordic/Star Tour-gruppen er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Selskapet ble grunnlagt i 1961 og tilbyr ferier med charterfly, rutefly og cruise. Noen av de mest populære reisemålene er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 inngått i den verdensledende reisekonsernet TUI Group som i dag omfatter over 220 varemerker i 180 land, åtte flyselskap med mer enn 140 fly og 4800 reisebyråer i 16 land. Totalt har TUI Group mer enn 30 millioner kunder hvert år og over 55 000 ansatte i 31 land.