Star Tour søker grønn partner

Pressemelding   •   nov 24, 2011 14:31 CET

Star Tour har som mål å gjøre ferien grønnere og å ta et sosialt ansvar i hverdagen. Nå søker feriearrangøren en norsk samarbeidspartner som vil motta rundt 200 000 kroner i årlig støtte.

- Vi har i flere år hatt et grønt spleiselag med kundene våre som vi kaller 5+5. Kundene gir en femmer når de bestiller en reise og Star Tour matcher med samme sum. Siden 2008 har vi fått inn ti millioner kroner nordisk, og pengene har gått til ulike miljøprosjekt i blant annet India og Afrika, forteller kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Nå ønsker feriearrangøren at noen av pengene skal komme en norsk samarbeidspartner til gode.
- Vi tror det er lettere for nordmenn å engasjere seg for noe de kjenner til og vil derfor gi bort 25 prosent av den norske 5+5-potten til en norsk partner. Det utgjør rundt 200 000 kroner årlig, fortsetter Petersson.

Hun forteller at Star Tour søker en nytenkende partner med erfaring som er engasjert og som har tro på at man kan påvirke gjennom mennesker.
- Vi når hver uke 150 000 nordmenn bare via startour.no, og med den rette partneren er målet å bidra til en enda grønnere ferie for nordmenn.

Fakta om 5+5
Siden 2008 har Star Tour gitt kundene mulighet til å bidra med en femmer til prosjektet 5+5 hver gang de bestiller en reise. Star Tour har matchet beløpet med samme sum. I dag går hver kundefemmer uavkortet til et treplantingsprosjekt hos Plan Vivo. Halvparten av Star Tours femmer går til WaterAid. Den andre halvparten skal gå til vår nye, norske samarbeidspartner.
Les mer om 5+5 her:

Stabekk 23. november 2011

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr pakketurer med charterfly, rutefly og tog. Arrangøren er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern med 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og utreise fra 25 land. I Norden inngår Star Tour i TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.