Teller ned til ferien: Hit reiser barna i sommer

Pressemelding   •   mai 20, 2014 09:29 CEST

Nå er det ikke mange uker igjen før norske skolebarn kan pakke bort sekk og skolebøker til fordel for ferie og fritid sammen med familie og venner. Beregninger fra Star Tour viser at nærmere 900 000 nordmenn drar på en charterferie i løpet av sommeren og flest barn finner du på Mallorca, Kreta og Rhodos.

- Middelhavet er definitivt en sommerfavoritt for norske barnefamilier. Her finnes det etter hvert et stort utvalg hotell som er tilpasset alt fra babyer til tenåringer. På våre Blue Village har vi for eksempel barneklubber, svømmeskole og et voksenfritt hang-out for de eldste barna, forteller informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett.

De siste fem årene har stadig flere barn reist på charterferie og det er Hellas, Tyrkia og Spania som er mest populært.
- I disse landene har vi hotell og reisemål som oppfyller barnefamilienes krav om trygghet og valgfrihet, samtidig som de også ønsker at alt skal være enkelt og tilrettelagt, fortsetter Larsen-Vonstett.

Star Tour har solgt nærmere syv av ti av sommerens reiser og det er i skoleferien etterspørselen er størst. De beste og mest populære familiehotellene begynner å fylles opp.
- Det er alltid stor rift om de mest populære konsepthotellene våre i juli. Ønsker du å sjekke inn på et av våre Blue Village familiehotell kan det lønne seg å bestille nå.

Fem på topp sommeren 2014:
1. Mallorca
2. Kreta
3. Rhodos
4. Antalyakysten, Tyrkia
5. Kypros

Bilder kan lastes ned her.

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Selskapet har bransjens beste omdømme (Ipsos MMI) og de mest fornøyde kundene (Norsk Kundebarometer). Reisearrangøren tilbyr ferier med charter- og rutefly til over 100 land. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.