TUI lanserer Malta som nytt reisemål i sommer

Pressemelding   •   feb 15, 2017 08:00 CET

Nyhet Sommer 2017 - Malta - TUI

- Malta er et veldig spennende reisemål, og beskrives ofte som et museum uten tak. Her finner du både gourmetrestauranter og et heftig uteliv i skjønn forening med middelalderborger, gamle bymurer og rolig strandliv. Malta passer like godt for barnefamilier som for vennegjengen, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Bredere tilbud, fleksible avganger og håndplukkede hoteller

Også reisene til Malta har fleksible reiselengder, og er dekket av pakkereiseloven.

Alle hotellene som tilbys er nøye utvalgt og vi vektlegger beliggenhet, høy standard og kundevurderinger. Våre gjester har også tilgang til personlig service gjennom vår Guide Online som er tilgjengelig 24 timer i døgnet via TUIs app, per telefon eller SMS.

Verdt å vite om Malta:

- TUI tilbyr reisemålene:

Sliema – øyas største by med restauranter, fortauskaféer og fine klippebad

St Julian's – sol, bad, dykking og øyas beste uteliv

- Jevn og god sommertemperatur hele året, med høysesong fra april til november

- Gjennomsnittstemperatur i juli er 29 grader, i oktober 23 grader

- Vanntemperaturer fra 17 til 25 grader

- Malta for foodies – Her finner man et veldig variert og godt utvalg av mat, og det til en rimelig penge

- Malta for storbyelskere – Både shoppingen og nattelivet er på linje med det man finner i byer som for eksempel London

- Malta for dykkere – Krystallklart vann, vrakrester, grotter og rikt dyreliv gjør Malta til dykkernes favoritt i Middelhavet

- Malta for filmelskere - Deler av storfilmene Gladiator, Troja og Game of Thrones ble spilt inn på Malta

Vår reiseguide til Malta finner du her http://www.tui.no/inspiration/fa-maks-maltareisen-tips-sporsmal-svar/

TUIs reiser til Malta finner du her http://www.tui.no/feriereiser/malta/g-000000375/#sommer-17

Pressebilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0006601

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly Nordic, Nazar og WonderCruises.

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2014/15 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1069m. Gruppen har ca. 76.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 140 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).