Vinterens nyheter: Ekostisk og luksuriøst

Pressemelding   •   mar 06, 2014 09:44 CET

Bali og Mauritius, tre nye safariturer i Afrika, vandring i Sør-Afrika og en rundreise i Bhutan og Dehli er noen av nyhetene når Star Tour denne uken lanserer neste vinters nyheter. Trenden med hotell i luksussegmentet fortsetter og stadig flere av charterpakkene blir skreddersydd med rutefly.

- Trenden er tydelig. Nordmenn reiser lenger og lenger og er villig til å betale stadig mer for en drømmeferie uten naboen. Siste skudd på stammen er pakketurer med Qatar og Condor til Bali og Mauritius. To paradisøyer som er gjengangere på listen over nordmenns drømmereisemål, sier kommunikasjons- og markedsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Hun forteller at Star Tour flyr til begge øyene med rutefly og at selskapet tilbyr full service med et bredt utvalg av lekre hoteller, utflukter, guideservice og muligheten til å kombinere drømmeferien med en rundreise med TEMA.

Det beste hotellutvalget Star Tour har markedets bredeste hotellutvalg – med hele 19 hotell – til Mauritius neste vinter. Charterarrangøren har som mål å ha et hotell som er tilpasset enhver kundes behov.

- Vi må ha en drøm for alle, sier Petersson. Ett år er det Mauritius, et annet år Gran Canaria. Noen ganger vil vi ha luksushotell, andre år en leilighet. Vi må være der kundene våre er.

Eksotisk vinterI tillegg til Bali og Mauritius har Star Tour pakkereiser til Thailand, Mexico, Kapp Verde, Maldivene, Jamaica, Den dominikanske republikk og Burma neste vinter. Til Thailand, Mexico og Kapp Verde brukes charterfly, de andre går med rutefly.

Fem stjerners-ferie
- Trenden med at nordmenn velger hotell av høy standard fortsetter. Denne vinteren hadde vi nesten 40 prosent økning i etterspørselen etter 5 stjerners hotell. Vi ser også en kraftig vekst i hotell med fokus på trening og aktiviteter. Neste vinter får vi blant annet åtte urbane Scene-hotell og to nye og barnefrie Blue Couples.

Nok et rekordår- 2014 blir nok et rekordår for utenlandsreiser. Totalt har det vel aldri vært flere flyruter og pakketurer ut av landet enn i 2014, sier kommunikasjons- og markedsdirektøren.

Beregninger fra Star Tour viser at drøyt 1 250 000 nordmenn vil reise på en pakketur i løpet av 2014 og drøyt 350 000 av dem vil reise på en chartertur i vintersesongen.

Bilder lastes ned her

Star Tours viktigste vinternyheter 2014/15:

Nyhet! Bali

Star Tour har åtte hoteller ved de fineste strendene i Kura, Sanur og Nusa Dua. Hotellkategoriene spenner fra ”Nær det meste” til «DeLuxe» og «Scene» for de urbane. En uke med sol og bad kan kombineres med TEMA-turen «Bali med Giliøyene» hvor høydepunktene er alt fra matlagingskurs og tempelbesøk til vulkaner, rafting og delfinsafari.

Rutefly med Qatar fra Oslo via Doha i perioden 24/10-27/3. Reiser av to ukers varighet.
Pris fra kroner 10 998,-
Les mer her
Pressebilder Bali

Nyhet! Mauritius
Star Tour har 19 hotell på Mauritius. 15 hotell ligger i/nær Grand Baie på nordsiden og fire hotell ligger i Belle Mare på østkysten. Blant hotellene er det barnefrie Blue Couples, Blue Star med familieaktiviteter og hotell i kategoriene «Nær det meste», «Familiefunn», «Lite og familiært», «Fred og ro» og «DeLuxe».

Rutefly med Condor fra Oslo via Frankfurt i perioden 19/12-6/3. Reiser av 2 ukers varighet.
Salgsstart 6. april. Priser er ikke klare.

Pressebilder Mauritius

Nyhet! Rio San Juan på Den dominikanske republikk
Salgsstart 30. april.

Nyhet! Santana på Madeira
Salgsstart 30. april.

Nyhet! Ekstrafly fra Stavanger til Gran Canaria
Star Tour har dermed to ukentlige fly til kanariøya fra Sola neste vinter. Ekstraflyet går i perioden 21/1 til 24/4.

Eksotiske pakkereiser med Star Tour neste vinter
* Bali (kan kombineres med TEMA-reiser) – salgsstart 6/3 - pris fra 10 998,-
Kapp Verde (Sal og Boa Vista) – er lansert – pris fra 6998,-
Thailand (kan kombineres med TEMA-reiser) – er lansert – pris fra 7998,-
Mexico (kan kombineres med TEMA-reiser), - er lansert - pris fra 9998,-
* Mauritius (kan kombineres med TEMA-reiser) – salgsstart 6/4
* Burma (kan kombineres med TEMA-reiser) – salgsstart 30/4
* Maldivene- salgsstart 30/4
* Jamaica – salgsstart 30/4
* Den dominikanske republikk – salgsstart 30/4

Nyhet! 11 nye TEMA-reiser

* Viltsafari i Kenya
Med utflukt til Karen Blixens gård, overnatting i lodge med safari i Masai Mara, besøk i masaiby, Lake Nakuru nasjonalpark og Vandringssafari på Crescent Island. Folkeliv i Nairobi og kenyansk landsbyliv. Avsluttes med sol- og badedager ved Diani Beach.
Reiselengde 12 dager. Salgsstart 20/3

* Mauritius rundt
Med byrundtur i Mahébourg, båtutflukt til Ile aux Aigrettes og vandring i Ferneydalen. På programmet står også katamarantur i solnedgangen, besøk i tempelområdet Ganga Talao og vandring med pikniklunsj i nasjonalparken Black River. Det blir også byrundtur i Port Louis med besøk i verdensarven Aapravasi Ghat og middag hos lokal familie. Avsluttes med sol- og badedager.
Reiselengde 16 dager. Salgsstart 3/4

* Rundreise i Bhutan og Dehli
Med byrundtur i New Delhi, besøk i Agra med storslagne Taj Mahal og Agrafortet. I Bhutan blir det middag hos lokal familie, besøk i klosteret Punakha Dzong, utflukt til Thimphu med besøk på håndverkskole og tur til den vakre Punakha-dalen. På programmet står også innføring i lokal kokkekunst og buddhistisk kultur med kloster og templer, tantrisk undervisning, bueskyting og besøk på lokal skole.
Reiselengde 9 dager. Salgsstart 3/4

Vandring i Sør-Afrika
Vandring gjennom UNESCOs verdensarvoppførte flora på Kapphalvøya, Table Mountain, opphold i Cape Town og Stellenbosch, minneverdig besøk i slumområde, vandring i vindistrikt med vinsmaking og god mat. Det blir også mulighet til å besøke på Robben Island.
Reiselengde 13 dager. Pris fra kr 18 998,-

Weekendreise til Krakow
Besøk på et av Europas største renessansetorg, utsikt fra katedralen på Wawelkullen, byvandring i den gamlebydelen Stare Miesto, jødekvartalene Kazimierz , rundtur i saltgruvene og underjordisk saltkirke.
Reiselengde 4 dager. Pris fra 5498,-.

* Safari i Zimbabwe –salgsstart 3/4
* Flysafari i Kenya – salgsstart 20/3
* Fotoreise til Borneo – salgsstart 3/4
* Vin og mat på Tenerife – salgsstart 3/4
* Rundreise i Mexico og Cuba – salgsstart 3/4
* Julemarked i Krakow – salgsstart 6/3 – pris fra 5998,-
* Vin og mat på Tenerife – salgsstart 3/4

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Vi tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land, og i 2013 feirer vi vårt 40-års jubileum. I følge Norsk Kundebarometer har Star Tour Norges mest fornøyde kunder, både når det gjelder kundetilfredshet og kundelojalitet. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre og har som en del av TUI Travel Plc tilgang på reiser og ferier som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.