Direktesendt innsamlingsaksjon for Stine Sofie Senteret

21. mai åpner dørene til verdens første mestringssenter for voldsutsatte barn og unge - Stine Sofie Senteret. Dette markeres med en direktesendt innsamlingsaksjon på TV 2.

Guri Solberg og Freddy Dos Santos leder den direktesendte innsamlingsaksjonen for Stine Sofie Senteret i Grimstad, med artister og gjester.

- Dette er jeg så glad for å få være med på! Det er en selvfølge og så viktig som det går an: Ingen barn skal utsettes for vold og overgrep. Likevel er det mange barn som opplever slike grusomme svik fra voksne, og å kunne være med å hjelpe noen av disse barna, er jeg veldig takknemlig for. Selv om vi i sendingen møter flere som har opplevd vonde og dramatiske ting, vil det også være et program som handler om å gi håp og glede, sier Guri Solberg.

Stine Sofies Stiftelse arbeider for en barndom uten vold. Gjennom sine prosjekter søker de å forebygge og avdekke vold mot barn, samtidig som de jobber med å ivareta barn som opplever vold og overgrep. 21. mai åpner dørene til verdens første mestringssenter for voldsutsatte barn og unge - Stine Sofie Senteret.

- En stor drøm er oppfylt! Vi kan ikke gjøre noe for de barna som ikke overlever volden, annet enn å ivareta deres pårørende. Men vi kan gjøre mye for de barna som lever. Jeg gleder meg til å høre barnelatter og oppleve deres begeistring når de kommer til Stine Sofie Senteret, sier Ada Sofie Austegard, leder for Stine Sofies Stiftelse.

Det står en rekke artister og gjester på scenen under sending som er klare for å gi sitt bidrag: Erik & Kriss, Prebz og Dennis, Idol topp 3, Jørn Hoel, Helene Bøksle, Mathea-Mari, Thor Hushovd, Rune Andersen og Morgan Sulele.

Sendingen starter på TV 2 lørdag 21. mai kl. 21.40.

• Kunst, kultur, underholdning

• jørn hoel
  • helene bøksle
  • rune andersen
  • prebz og dennis
  • idol
  • freddy dos santos
  • guri solberg
  • tv 2
  • stine sofies stiftelse

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.

Anne Martha Leidland

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Skal vi danse, Senkveld, Best Før, Fingrene av fatet, Amatørenes Mester 47645065