Klaus Sonstad tilbake på TV 2

Høsten 2016 starter opptakene av et nytt konkurransedrevet oppussingsprogram, der Klaus Sonstad skal være programleder.

I denne programserien skal fire par forvandle hvert sitt splitter nye hus til et hjem. Når deltakerne overtar husene står de helt tomme innvendig, og de må selv bestemme hvordan bad, kjøkken, stue og soverom skal bygges og innredes. Parene får utdelt likt startbudsjett, og skal utforme og innrede hvert rom i tråd med sin smak. Husene ligger på familievennlige Mogreina i Ullensaker kommune.

-Vi er veldig glade for å få Klaus tilbake på TV 2 igjen, her han hører hjemme. Klaus har alle de kvalitetene vi leter etter i en programleder, og med sin humor, brede kunnskap og sterke engasjement kommer han til å lede flere viktige TV 2-satsinger i tiden som kommer. Vi gleder oss til å jobbe videre med Klaus, sier programdirektør Jarle Nakken.

Vinnerne kåres i en storslått direktesendt finale på TV 2. Premien er huset de selv har pusset opp, som har en verdi på flere millioner kroner.

-Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på dette prosjektet. Jeg har selv pusset opp flere ulike prosjekter gjennom ti år, og vet mye om gleden ved det, men har også kjent på det å møte lettveggen, sier Klaus Sonstad.

-Dette blir et inspirerende og rørende program om noe av det mest menneskelige som finnes, nemlig drømmen om tak over hodet som man selv eier. Det blir utrolig mye hardt arbeid på de konkurrerende parene, samtidig som de skal disponere budsjettet de blir tildelt på best mulig måte. Kanskje vil deltagerne oppdage nye sider ved selv selv og partneren som de ikke visste om, og forhåpentligvis vil de komme styrket ut av dette prosjektet de skal ta fatt på sammen, sier Sonstad.

Klaus Sonstad har ledet flere storsatsinger for TV 2 tidligere. Etter en tid i TVNorge ser han nå fram til å ta fatt på rollen som programleder for denne storsatsingen på TV 2.

-Jeg har hatt en veldig fin tid i TVNorge med utvikling av spennende prosjekter, men når dette programmet dukket opp på TV 2 kunne jeg ikke takke nei til jobben som programleder, og vende tilbake til moderskipet, sier Sonstad.

Programmet kommer på TV 2 i 2017.
Påmelding: tv2.no/delta

• oppussing
  • tv 2 sumo
  • tv2.no
  • tv 2
  • klaus sonstad

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.

Anne Martha Leidland

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Skal vi danse, Senkveld, Best Før, Fingrene av fatet, Amatørenes Mester 47645065