Blue Voyage fra Bodrum og Marmaris

Drøm deg bort på båtferie i den tyrkiske skjærgården. Opplev Egeerhavets krystallklare viker med Blue Voyage fra Bodrum og Marmaris.

Tilbring herlige dager langs den tyrkiske kysten om bord på en sjarmerende trebåt. En avkoblende ferie utenom det vanlige.

– Vi har nå til sammen fire ulike varianter av Blue Voyage, med utgangspunkt i Bodrum, Marmaris og Kemer. Her er det bare å lene seg tilbake, spise og drikke godt, bade fra båten – og ellers bare slappe av, sole seg, lese ei god bok og nyte livet om bord, sier daglig leder i Tyrkiareiser, Anne Grethe Haugen.

På ukesturene om bord på en tyrkisk gület, opplever du enkel komfort, hjemmelaget mat, strandhugg og severdigheter i skjønne omgivelser. Båtferien kan også kombineres med hotellferie i Marmaris eller på et av badereisemålene på Bodrum-halvøya.

Gjenklang

Bodrum og Marmaris er to spennende, nye reisemål på Tyrkiareisers program i 2013. Begge med en rekke herlige strender og flotte hoteller. Omringet av tilhørende badebukter og sjarmerende smålandsbyer.

Få, om noen, reisemål vekker samme gjenklang som Bodrum, i de reisevantes ører. Byen stammer fra antikkens Hellas. Karakteristisk for halvøya, er den fantastiske skjærgården med den greske øyverden like i utkanten.

I marinaen ligger store luksusyachter på rekke og rad. Mennesker fra hele verden går i land for å se og bli sett. Det er ikke uten grunn at Bodrum by omtales som Tyrkias svar på St. Tropez.

Marmaris er også et velkjent navn for erfarne reisende. Byen er kjent for den lange strandpromenaden, folkelivet, båtutfluktene, strendene og badelandene. Dette er en av Tyrkias mest attraktive badebyer.

– Vi håper våre kunder får stor glede av disse to reisemålene og alt de har å tilby, avslutter Haugen.

• Livsstil, mote, fritid

• båtferie i tyrkia