DZT følger opp i 2019

Frankfurt am Main, 21. August 2018 – DZT, Tysklands nasjonale turistkontor, viderefører 100års-feiringen av Bauhaus-kampanjen til å bli en verdensomspennende, viral kampanje. Under slagordet ”German Summer Cities” (tyske sommerbyer) initierer DZT en digital markedsoffensiv.

Kampanjen suppleres med ukearrangementer og pop up-begivenheter i mange kildemarkeder. Partnerdeltagelse tilbys på en rekke stevner utenlands, så vel som i online-kanaler. Hashtag#GermanSummerStories knytter de sosiale medie-aktivitetene sammen.

Petra Hedorfer, styreleder i Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. (Tysklands nasjonale turistkontor) utdyper: ”Som markedsfører i segmentet byer- og kulturreiser, deler vi vårt budskap i fem sekvenser. Med Urban City legger vi vekt på storbystemning, shopping og toppetasje-barer, som også fins i landlige omgivelser. I segmentet ”Romantikk” er det historiske byer, slott og parker, vinmarker og tradisjonell gastronomi som gjenspeiler kampanjen.

Sommerferie i Tyskland innebærer en rekke fristende aktiviteter som kommer inn under Urlaub am Wasser (ferie ved vannet): Kystopplevelser, badesteder, strandklubber, øyhopping, badeliv eller rafting, sightseeingbåter og husbåter på elver og sjøer – for bare å nevne noe.

Under Kunst og Kultur, som er et meget attraktivt reisemotiv for internasjonale gjester, kommer museer og utstillinger, industrikultur, musikk, show og utendørs arrangementer. Fra Elbphilharmoni i nord via Zeche Zollverein og Branderburger Tor til slottet Neuschwanstein og Burg Hohenzollern i sør stiller Tyskland sterkt i konkurransen som fristende reisemål. En effektiv presentasjon av 16 delstater lover svært godt.

Den store responsen på ”Germany simply inspiring” – eller vår aktuelle kampanje, ”Culinary Germany” – gir store utslag når det gjelder inspirasjon og oppmerksomhet om Reiselandet Tyskland. På linje med de digitale markedstiltakene er kommunikasjon ”ansikt-til-ansikt” like viktig. Pop up-arrangementer i de internasjonale markedene gir kampanjenekstra giv og dynamikk,” avslutter Hedorfer.

Påmelding til DZT-kampanjen German Summer Cities fins på Marktbearbeitungsseiten.

• musikk
  • arkitektur