Opera i Tyskland

Pressemelding   •   jan 23, 2018 10:37 CET

Frankfurt/Main: Weihnachtsbeleuchtung an der Alten Oper © DZT e.V. F: Eichberger, Eric

Ingen steder fremføres det flere operaforestillinger enn i Tyskland. Omtrent en tredjedel av verdens operaer vises her. Det fins mer enn 80 operahus i Reiselandet Tyskland, hvilket er enestående. Det samme gjelder førstegangs-visninger.

Siden den første operaen åpnet sine dører i München i1657, er opera blitt et bærende element i tysk kultur. Det tiltrekker en mengde fremtredende kunstnere og millioner av besøkende fra hele verden.

De viktigste operahusene er nå å finne på Tysklands nasjonale Turistkontors nettside.

Det fins prektige operahus med losjer, marmor og plysj som minner om fordums storhetsdager, for eksempel Semper Oper i Dresden. Bygningen er et arkitektonisk ikon, et symbol for byen, og den har verdensrenommé.l

Andre operahus er moderne og borgerlige, som for eksempel Deutsche Oper i Berlin. Der er losjene en saga blott, til gjengjeld får du nytet av Tysklands aller beste orkestre.

Uansett hvilket operahus du velger å besøke, så har de dette felles: Storartede oppsetninger som representerer hele kunstartens bredde.

En del av fremføringene kringkastes på direkten, ofte på sommerlige, utendørs arrangementer.

Det er på høy tid å oppleve kultur på høyeste nivå – eller rettere sagt: Tiden er inne for å gå på opera i Tyskland!

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.