Tysklands Nasjonale Turistkontor har blitt gullpartner i World Tourism Organization (UNWTO)

2017 ble erklært som «UNWTO Year of Sustainable Tourism for Development», og siden Reiselandet Tyskland har posisjonert seg som bærekraftig reisemål med omsorg for naturen, er det nesten en selvfølge at Tysklands Nasjonale Turistkontor - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. (DZT) har blitt gullpartner.

Dermed dokumenteres offisielt at temaet «bærekraftig turisme» støttes av Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT), som kommer til å engasjere seg i temaet gjennom hele året.

DZT vil både være tilstede på internasjonale arrangementer og presentere Tyskland med gode tilbud og tjenester innenfor segmentet.

Petra Hedorfer, styreleder i Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. (Tysklands nasjonale turistkontor) uttaler: ”På grunn avstigende antall reisende, klimaforandringer og økende krav fra forbrukerne, er bærekraftige tilbud av avgjørende betydning for våre fremtids-utsikter som destinasjon i internasjonal konkurranse. Følgelig forankrer vi aspektet bærekraft som kjerne i vår markedsføring av Reiselandet Tyskland."

I anledning «UNWTO Year of Sustainable Tourism for Development» ble det også utviklet et mikronettsted fra DZT som heter «FEEL GOOD - sustainable travel in Germany», der du finner inspirerende og interaktivt innhold om hele verdikjeden innenfor bærekraftig reising på 17 språk. Blant emnene er klimavennlige reiser med bane, buss og annen kollektivtrafikk, kulinariske nytelser, skikker og tradisjoner inkludert friluftsmuseer, UNESCO-vernede steder, Slow Travel og naturlandskaper, grønne byer, inkludert sykling og wellness/kur- og helsebad, barrierefrie reiser og grønne møter. På et interaktivt Tysklandskart kan brukeren også finne sertifiserte overnattingssteder – fra enkle Eco-campingleire til topphoteller.

• Miljø, energi

• natur
  • miljø
  • reise

Tysklands Nasjonale Turistkontor er Tysklands nasjonale hovedsentral for turisme, med hovedkontor i Frankfurt am Main. Det representerer Tyskland på vegne av det tyske nærings- og energidepartementet (Bundesministerium für Wirtschaft und Energie, BMWi) og mottar offentlig støtte etter vedtak i Bundestag. Tysklands turistkontor utvikler og kommuniserer strategier og produkter som skal ytterligere fremme tyske reisemåls positive image i utlandet og øke turismen til Tyskland. Turistkontoret er representert i 30 land over hele verden. Du finner mer informasjon i vårt online-pressesenter under www.germany.travel/presse.