​Kontraktsignering Vetland skole

Nyhet   •   okt 17, 2017 16:14 CEST

Kontraktsignering hos Undervisningsbygg for Vetland skole: f.v. Pål Tandberg, Steinar Gaarden, Samad Størksen Elhani, Martin L. Ihler, Rigmor H. Hansen, Håkon Aas, Morten Raugstad og Christian Krogseth.

I dag signerte Undervisningsbygg og entreprenør A Bygg kontrakt på drøyt 77 millioner kroner for nybygg på Vetland skole i Oslo.

Dette er A Byggs første skoleprosjekt for Undervisningsbygg, og prosjektsjef Morten Raugstad sier de er veldig fornøyde med å få oppdraget og de gleder seg til å imponere Undervisningsbygg.

Kontrakten som ble signert omfatter et nybygg på Oppsal i bydel Østensjø og er en utvidelse av Vetland skole for døve. Utvidelsen består i et spesialtilpasset bygg for 20 elever med spesielle behov. Bygget skal være på 2500 kvadratmeter og blir oppført på eksisterende tomt for Oppsal og Vetland skoler.

Prosjektleder i Undervisningsbygg Håkon Aas sier prosjektet er spennende og byr på skjerpede krav med tanke på skolens utforming for å være best mulig tilpasset elevenes behov.

Kontrakten signeres med totalentreprenør A bygg. Kontraktsummen er på 77 635 425,- eksklusiv moms.

Fakta:

• Nybygg er passivhus
  • Sedumtak
  • Skjerpede krav til støytiltak, lys, merking og fargevalg på grunn av elevenes behov
  • Ferdig våren 2019

Administrerende direktør i Undervisningsbygg Rigmor Helene Hansen og administrerende direktør i A Bygg Pål F. Tandberg.