Nøkkelringen som viser hvor viktig det er å gå til mammografi

Hver dag får 8 norske kvinner påvist brystkreft. Brystkreft har dermed blitt den hyppigste kreftformen blant kvinner i Norge, men utsiktene for rehabilitering er gode dersom svulsten oppdages på et tidlig stadium. Selvundersøkelse og jevnlig mammografier er viktig, da tidlig oppdagelse øker sjansen for helbredelse og muligheten for brystbevarende kirurgi.

Størrelsen på kulene på nøkkelringen viser den gjennomsnittlige størrelsen en forandring/tumor vanligvis har når den blir funnet ved ulike stadier. Størrelsen kan variere avhengig av hvor mye vev kvinnen har i brystene og hvor i brystet forandringen/tumoren er.

1: Når du selv undersøker dine bryst

2: Når en lege undersøker dine bryst

3: Når du kommer på din første mammografi

4: Når du går på regelmessig mammografi*

* Ved regelmessig undersøkelse kan vi sammenlikne dine tidligere røntgenbilder med det nyeste, noe som gjør det lettere å oppdage nye forandringer.

Overskuddet fra salget av nøkkelringen Pink Size for Life går til Brystkreftforeningen – www.brystkreftforeningen.no

Pink Size for Life nøkkelring selges på http://www.unilabs-pinkforlife.no

For mer informasjon kontakt:
Tor Ole Kjellevand
Medisinsk sjef
Unilabs Norge AS
Tlf: 22868526
E-mail: tor.ole.kjellevand@unilabs.com

Unilabs Norge AS er et norsk datterselskap i Unilabs og vi tilbyr tjenester innen radiologi og laboratoriemedisin.

I Norge har Unilabs Røntgen 10 røntgeninstitutter i Fredrikstad, Ski, Tønsberg, Drammen, Hamar, Bergen, Trondheim , Oslo og Kristiansand. Her har vi god kapasitet på både røntgen, ultralyd, CT, MR, mammografi og kalsiumscore.

Unilabs Røntgen tar i mot pasienter til røntgen med henvisning fra leger, tannleger, kiropraktorer og manuellterapeuter.