Sterk vekst i skyen bidro til et rekordår for Unit4

Pressemelding   •   mar 09, 2020 17:31 CET

25 prosent økning i sky-inntekter, og spesielt positiv utvikling i Norden.

Unit4, som leverer forretningssystemer til tjenesteytere, rapporterer om sterke økonomiske resultater for fjerde kvartal det siste regnskapsåret. Blant de medvirkende faktorene finner vi en solid vekst i bestillinger fra nordiske kunder.

Unit4 hadde den sterkeste ordreveksten blant ERP-systemer i den globale servicesektoren. Selskapet hadde en årlig vekst på 14 prosent i totale bestillinger, mens bestillinger av skyløsninger økte med 20 prosent. Inntektene fra slike abonnement økte med 25 prosent gjennom året. Unit4 samlede inntekter for 2019 økte med fem prosent til 412,8 millioner dollar (372,2 millioner euro), nesten 3,8 milliarder norske kroner.
I tillegg til vekst i Norden skyldes det gode året en betydelig vekst i det nordamerikanske markedet, samt fornyet ledelse og økt fokus på skyløsninger.

- Dette er gledelige tall, ikke minst for oss i Norden som har hatt et veldig bra kvartal. Vi ser en økt interesse for effektive systemer i praktisk talt alle forretningsområdene våre. Ikke minst ser vi en økt interessen for skybaserte tjenester, sier Katarina Gunnarsson, direktør i Unit4 Norden.

Unit4 tilbyr forretningssystemer med hovedfokus på ERP (Enterprise Resource Management) og HCM (human capital management). I løpet av det siste året har selskapet gjennomgått en betydelig endring etter ansettelsen av Mike Ettling som administrerende direktør i april 2019. Ettling’s fokus på skyen var sentralt i arbeidet med å danne en ny ledergruppe. I løpet av 2019 kjøpte Unit4 også opp det raskt voksende selskapet Intuo som tilbyr løsninger for talentutvikling, noe som også har bidratt til Unit4s gode år.

Du kan lese mer om Unit4s resultater i 2019 her.

Unit4 AS utvikler og leverer fleksible forretningssystemer tilpasset kunnskaps- og tjenesteorienterte virksomheter. I tillegg til ERP-systemet Unit4 Business World On! (tidligere Agresso), leverer vi også produkter som dekker behovene for reiseregning, timeføring og ressursplanlegging, business intelligence, konsolidering og likviditetsstyring. Med våre 270 ansatte i Oslo og Kristiansand leverer vi også tilhørende konsulenttjenester og kundeservice til det norske markedet. Sammen med våre partnere betjener vi over 1200 kunder i Norge. Unit4 AS er et datterselskap av programvarekonsernet Unit4 NV som har over 3000 ansatte i 26 land.

Kommentarer (0)

Kommentar