RTL Group blir eiere og investerer i United Screens

Nyhet   •   jan 08, 2018 10:11 CET

Vi er glade for å dele nyheten om at United Screens har blitt ervervet av RTL Group, et verdensledende selskap innen online video, som er majoritetseid av et av verdens største medieselskap Bertelsmann. Investeringen og ervervet kommer til å gi oss i United Screens ytterligere ressurser å vokse og utvikle våre produkter og tjenester enda raskere, og muligheten til å øke vår Youtube- og multi-plattform-nettverk sammen med våre kreatører, partnere og kunder.

Malte Andreasson, CEO og grunder:

- Vi är glade for at RTL Group deler våre høye ambitioner for fremtiden, og at vi med denne investeringen og nye alliansen sammen kommer til å vokse vårt kommersielle virksomhet de kommende årene. På United Screens kommer vi til å fortsette å jobbe mot å levere det beste for våre kreatører, partnere og kunder.

Mano Rashidi, Country Manager Norge:

- Det aller mest spennende med detta er at vi kommer til fortsette å gjøre nøyaktig det vi har gjort de seneste årene: Nemlig å fortsette å forandre medielandskapet. Det betyr at vi er med å forandre premissene for hvordan kreatører og annonsører jobber sammen når det kommer til online video og utnytter de mulighetene som finnes.

RTL Group er ledende innen broadcast, content og digitalt, og United Screens representerer det nordiske markedet. Deres portefølje inneholder multi-plattform-nettverk som Divimove i Berlin og Stylehaul i Los Angeles. I Sverige har RTL Group under flere år vært eiere av produksjonsselskapet FremantleMedia. Vi er stolte av å bli del av en såpass bra og stor familie. Vi på United Screens kommer til å fortsette å jobbe som et selvstendig selskap, hvilket innebærer at vår daglige virksomhet fortsetter som før.

Med investeringen så kommer vi på United Screens til å fortsette å fokusere på å utvikle vår Youtube- og multi-plattform-nettverk, utvikle innsikt og datadrevet systemer for kreatører og kunder, samt forsterke servicen vi tilbyr våre partnere idag.

- Vi vil samtidig takke Bonnier Ventures, som trodde på vår idé og støttet oss i en tidlig stadiet, for samarbeidet under de første fire årene av vår reise, sier Malte Andreasson, VD och grunder, United Screens.

Om du har noen spørsmål rundt ervervet og investeringen, er du velkommen til å ta kontakt med oss på United Screens:

Mano Rashidi, Country Manager Norge, mano@unitedscreens.no

Malte Andreasson, CEO & co-founder, malte@unitedscreens.seJessica Westin, Head of Communications, jessica@unitedscreens.se

Vi håper dere har hatt en fantastisk start på 2018!

Hilsen alle oss på United Screens