Mano Rashidi tar over rollen som Country Manager i United Screens Norge

Pressemelding   •   aug 15, 2017 10:16 CEST

Mano Rashidi Tar Over Rollen Som Country Manager I United Screens Norge

I dag starter Mano Rashidi som Country Manager for United Screens Norge. Mano Rashidi kommer til å være ansvarlig for United Screens norske virksomhet med et team på 8 personer. Han har tidligere drevet det norske kontoret til Widespace, med 5 års bakgrunn som Kommersiell Direktør med gode resultater.

United Screens, Nordens største influence- og online video nettverk, har hatt virksomhet i Norge siden februar 2015, og har i dag 500 kanaler og influencere i sitt premium nettverk med over 350 millioner visninger per måned. Mano Rashidi tar nå over rollen som Country Manager for United Screens i Norge fra fungerende Country Manager Karin Ekesiöö, som går tilbake til Stockholmskontoret. Rashidi kommer til å lede den daglige virksomheten, og blant annet utvikle United Screens kommersielle tilbud til det norske markedet.- Jeg er kjempe glad og spent på å starte i United Screens! Jeg har i de siste årene fulgt utviklingen i Norge for influencer marketing, og der har United Screens utmerket seg eksepsjonelt. Først og fremst er det sterke fokuset på brand safe innhold for å sikre kundenes/merkevarens interesser, men også med innovative kampanjer sammen med mediebyråer, reklamebyråer og annonsører.

- Det er spennende å se hvordan markedets etterspørsel har eksplodert de siste årene, og samtidig se hvordan Youtube-influencere også er mer profesjonelle, noe som gjør at jeg tror at markedet for influencer-marketing og United Screens har stor utviklingspotensial på det norske markedet, sier Mano Rashidi, Country Manager Norge, United Screens.I dag representerer United Screens flere av de største norske influencerne innen online video, blant annet PelleK, Frog Leap Studios, Pistolshrimps, Noobwork, Stina Bakken og Kong Halvor m m. I tillegg har United Screens gjort flere suksessfulle kampanjer under året med merker som Coca-Cola, Hasbro, Telia og Ellos.- Vi er veldig glad for at Mano skal ta over rollen som Country Manager i Norge.

I løpet av de to årene vi har vært i drift i Norge, har vi sett en utrolig sterk interesse fra mediebyrårer, kunder og markedet generelt for vår kommersielle tilbud. Jeg er sikker på at Mano er riktig person for å utvikle United Screens til å vokse enda mer på den norske markedet, sier Malte Andreasson, administrerende direktør og grunnlegger, United Screens.

- Jeg gleder meg spesielt til å være en del av det norske teamet, som har vist enorm engasjement, kunnskap og vilje til å levere de beste kampanjene for våre kunder. sier Mano Rashidi, Country manager Norge, United Screens.

United Screens er Nordens største YouTube-nettverk med over 350 millioner visninger i måneden og kontor i Stockholm, Oslo og Helsinki. United Screens fokuserer på talenter og fører sammen kreatører og merkevarer på online video-plattformer som YouTube, Instagram, Twitch, m fl. United Screens har over 500 kanaler og personligheter i sitt YouTube-nettverk og jobber med YouTube-stjerner som bl.a. Sp4zie, Frog Leaps Studios, Pistolshrimps, PelleK og GTboard.com.