​Sikker reklame på Youtube

Pressemelding   •   mar 29, 2017 15:52 CEST

For de annonsørene som kjøper reklame på YouTube gjennom United Screens er dette ikke et problem, da United Screens sitt innhold på Youtube er kvalitetssikret og brandsafe.

I de seneste ukene har flere amerikanske og britiske annonsører tilbakekalt annonser fra YouTube og Googles annonsenettverk etter at de ble oppmerksomme på at deres reklamer har blitt vist på upassende videoer og kanaler.

- Mediebyråer og annonsører som gjør sine mediekjøp på YouTube gjennom United Screens er dermed sikret at deres reklamer kun er synlig i våre kvalitetssikrede videomiljøer på YouTube. Via oss får reklamekjøperne ut alt det gode fra YouTube med fullstendig trygghet, sier Karin Ekesiöö, fungerende Country Manager United Screens Norge.

United Screens sitt nettverk av kanaler på Youtube er brandsafe, takket være en selektiv rekrutteringsprosess med høye krav. Dette innebærer at annonsører som ønsker å nå ut til sine respektive målgrupper blant det store YouTube-publikummet - samtidig som de har kontroll over videomiljøet, ser til United Screens for kvalitetssikrede kampanjer.

- Som annonsør er det viktig å huske at det lastes opp over 400 timer med videoer hvert minutt på YouTube, hele året. Videomaterialet som lastes opp er ikke godkjent på forhånd. Det betyr at om en annonsør eller et mediebyrå gjør et bredt reklamekjøp direkte på YouTube risikerer de at reklamen havner på upassende videoinnhold sier Nicole Haman, Sales Director, United Screens.

- Flere av oss på United Screens har tidligere jobbet hos YouTube og Google, og vi så selv der at det var flere annonsører som nølte med å kjøpe reklame bredt på YouTube pga. denne risikoen. Det var en av grunnene til at vi startet United Screens - vi ønsket å kunne tilby annonsører og mediebyråer et kvalitetssikret annonsemiljø på YouTube, fortsetter Nicole Haman.

- Helt fra starten i 2013, har vi i United Screens hatt en strategi om å tilby annonsører og mediebyråer et sikkert og trygt miljø på YouTube. Det er grunnlaget for vårt tilbud til reklamemarkedet: opprette et online videonettverk som er det beste miljøet i de nordiske landene, både i omfang og innhold, sier CEO og co-founder Malte Andreasson.

United Screens representerer i dag 550 YouTube-kanaler, i mange ulike sjangere, som totalt har 350 millioner visninger i måneden. Kong Halvor, StinaBlogg, Makeupmalin, Noobwork og Anniken Englund Jørgensen er noen av de youtuberne United Screens representerer. I tillegg representerer United Screens en mengde musikkanaler med United Screens Music Network. Der finnes blant annet Highasakite, Sløtface, Frog Leap Studios, PelleK, Raon Lee, TEN Music Group og Zara Larsson.

Vi vil også minne om at vi på fredag 31. mars kl. 12:00, vil holde United Screens Advertiser Academy med vår administrerende direktør og gründer Malte Andreasson. Dagens tema er: "Svensk TV går til helvete". Vi byr på en lettere lunsj på MESH under seminaret. Meld deg og dine kolleger på her.

Varme hilsner,
Dine venner i United Screens.

United Screens er Nordens største YouTube-nettverk med over 350 millioner visninger i måneden og kontor i Stockholm, Oslo og Helsinki. United Screens fokuserer på talenter og fører sammen kreatører og merkevarer på online video-plattformer som YouTube, Instagram, Twitch, m fl. United Screens har over 550 kanaler og personligheter i sitt YouTube-nettverk og jobber med YouTube-stjerner som bl.a. Sp4zie, Frogleaps Studios, Pistolshrimps, PelleK og GTboard.com.