United Screens mer enn dobler omsetningen 2015

Pressemelding   •   feb 23, 2016 10:00 CET

I løpet av 2015, sitt andre hele virksomhetsår, økte United Screens sin årsomsetning til 54 millioner kroner. Det er en økning på 157% sammenlignet med foregående år.

- Vi er veldig glade for at vi øker omsetningen til 54 millioner kroner. Vi hadde siktet på og budsjettert med en dobling av omsetningen, og at vi nå øker med hele 157% ser vi som et bevis på at vårt tilbud til markedet er attraktivt, sier Malte Andreasson, en av grunderne og vice VD på United Screens.

- Enda bedre for fremtiden er at vi også klarte vårt ambisiøse mål for visninger i løpet av 2015, noe som innebærer at vi ved årsskiftet hadde mer enn 200 millioner visinger i måneden, en fordobling sammenlignet med året før, sier Malte Andreasson.

- Det er tydelig at branded content og online video blitt en viktig del av bedrifters kommunikasjonsstrategi i løpet av året som gikk. Det er akkurat det vi tilbyr markedet og grunnen til den store økningen i omsetningen, sier Marie-Louise Alvær, daglig leder på United Screens Norge.

- Vi har sett en veldig sterk etterspørsel etter våre to hovedprodukter, det vil si branded content-kampanjer og reklameplass i vårt premium nettverk på YouTube, der vi selger internasjonalt, nordisk, nasjonalt og lokalt, sier Marie-Louise Alvær, daglig leder på United Screens Norge.

- Vi opplever et veldig høyt trykk fra annonsemarkedet, samtidig som mange nye spennende youtubere velger å komme til oss. Vi er derfor sikre på at veksten kommer til å fortsette også fremover, sier Malte Andreasson.

United Screens ble etablert med hovedkontor i Stockholm høsten 2013 og etablerte i løpet av 2015 kontor i Oslo og Helsingfors.

United Screens årsregnskap
Omsetning53 900 000 SEK
Resultat19 000 SEK
Antall ansatte32
YouTube-kanaler i nettverket450
Antall visninger i nettverket200 millioner visninger/måneden (desember 2015)

United Screens er Nordens største YouTube-nettverk med over 200 millioner visninger i måneden og kontor i Stockholm, Oslo og Helsinki. United Screens fokuserer på talenter og fører sammen kreatører og merkevarer på online video-plattformer som YouTube, Instagram, Twitch, m fl. United Screens har over 450 kanaler og personligheter i sitt YouTube-nettverk og jobber med YouTube-stjerner som bl.a. Sp4zie, Therese Lindgren, Pistolshrimps, PelleK og GTboard.com og FrogLeapStudios.