United Screens Norge tar inn Karin Ekesiöö som fungerende Country Manager

Pressemelding   •   nov 09, 2016 10:00 CET

Karin Ekesiöö blir fungerende Country Manager for United Screens norske virksomhet. Karin kommer sist fra United Screens hovedkontor i Sverige der hun er Strategy Director, har ansvar for strategiske spørsmål innen forretningsutvikling samt at hun har salgs- og kundeansvar som hovedfokus. I sin nye rolle som fungerende Country Manager har overtatt Karin ansvaret for utviklingen United Screens fremgangsrike tilstedeværelse i Norge, både når det kommer til rekruttering av nye YouTube-kreatører og salg.

- Jeg er veldig glad for å bli en del av United Screens norske virksomhet, som allerede i dag har et utrolig bra team på plass! Det jeg ser frem til mest er å få være med og utvikle det norske markedet til dets største potensiale, sier Karin Ekesiöö, som tiltrer som fungerende Country Manager for United Screens Norge den 1.januar 2017.

Karin Ekesiöö overtar rollen som Country Manager etter Marie-Louise Alvær, som går til stillingen administrerende direktør i mediebyrået PHD Norge.

- Det har vært veldig morsomt å starte opp United Screens norske virksomhet, og jeg gleder meg til å følge United Screens utvikling fremover! Jeg er overbevist om at Karin, sammen med det fantastiske norske teamet, kommer til å fortsette å øke United Screens tilstedeværelse i Norge, sier Marie-Louise Alvær, Country Manager, United Screens Norge.

United Screens har hatt kontor i Oslo siden mai 2015, og har i løpet av den tiden innledet samarbeid med fler enn 50 av Norges største YouTube-kanaler, deriblant YouTube-kreatører som Noobwork, Frogleap Studios, PelleK, Pistolshrimps, Stina Bakken og Hanna-Martine. Dessuten har kampanjer for et 50-talls annonsører blitt gjennomført, blant annet for Telenor, Tine, L’Oréal, Nordea og Match.

- Jeg er sikker på at Karin kommer til å gjøre en fantastisk jobb med å fortsette å drive vår norske virksomhet, med hennes inngående forståelse for våre kunder såvel som våre YouTube-kreatører, og ikke minst hennes kompetanse på hvordan man best arbeider med YouTube og andre online video-plattformer, sier Malte Andreasson, VD og co-founder, United Screens.

Malte Andreasson fortsetter:

- Marie-Louises arbeid med å lansere United Screens Norge, etablere United Screens på det norske markedet og bygge tillitt for oss hos youtubere, annonsører og mediebyråer har betydd utrolig mye for United Screens utvikling generelt. Vi vil rette en stor takk til Marie-Louise og ønske henne et stort lykke til i sin nye rolle som adm.dir. hos PHD Norge.

Karin Ekesiöö har tidligere jobbet på Google og YouTube i seks år, og da blant annet på Europahovedkontoret i Dublin, i Sydney samt i Stockholm. Karin har en dobbel mastereksamen fra Handels samt KTH, i tillegg til en kandidateksamen fra Poppius journalisthøyskole.

Under 2015 mer enn doblet United Screens sin omsetning fra året innen til 54 millioner NOK, og under 2016 har United Screens antall visninger kommet opp i mer enn 350 millioner visninger i måneden. United Screens er Nordens største nettverk både sett mot finansielle resultater og antall visninger per måned.

Karin Ekesiöö tiltrer som fungerende Country Manager den 1.januar 2017.

United Screens er Nordens største YouTube-nettverk med over 350 millioner visninger i måneden og kontor i Stockholm, Oslo og Helsinki. United Screens fokuserer på talenter og fører sammen kreatører og merkevarer på online video-plattformer som YouTube, Instagram, Twitch, m fl. United Screens har over 550 kanaler og personligheter i sitt YouTube-nettverk og jobber med YouTube-stjerner som bl.a. Frogleaps Studios, Pistolshrimps, PelleKStina BakkenNoobwork og Hanna Martine.