United Screens og Gonzo Media i eksklusivt nordisk samarbeid om online media

Pressemelding   •   feb 15, 2017 16:30 CET

United Screens og Gonzo Media i eksklusivt nordisk samarbeid om online media

United Screens, Nordens største Youtube-nettverk, og Gonzo Media, Danmarks ledende YouTube-kollektiv og digitalbyrå har inngått et eksklusivt samarbeid om influencer marketing og innholdsmarkedsførings-kampanjer i Norden. Samarbeidet gjør det mulig for kundene å sikre seg innhold fra Nordens premium Youtube influencers og stor annonserekkevidde i alle de fire nordiske landene.

- Vi har vært banebrytende innenfor markedsføring med Youtube influencere i Danmark, på samme måte som United Screens har vært i de andre nordiske landene. Derfor kan vi nå stolt tilby våre kunder et pan-nordisk oppsett med gjennomgående høy kvalitet og gode resultater. Vi ser fram til å fortsette samarbeidet og ta influencer markedsføring til nye høyde i norden, sier Martin Wiinholt CEO i Gonzo Media.

- United Screens er et nordisk selskap, og det er derfor av stor interesse å etablere vår tilstedeværelse enda mer, jobbe med de beste aktørene også i Danmark og tilby større annonseplass for kunder som ønsker å nå et engasjert norskt, nordisk og dansk publikum. Det er med stor glede at jeg kan meddele at vi er i stand til å gjøre det nå, gjennom vår eksklusive avtale med Gonzo Media, sier Karin Ekesiöö, fungerende Country Manager United Screens Norge.

Det nye partnerskapet omfatter influencer-markedsføring og branded content kampanjer på tvers av nordiske landegrenser mellom United Screens og Gonzo Media. Samarbeidet er med øyeblikkelig virkning, og gir kundene en unik mulighet til et pan-nordisk kampanje, produksjon og annonseplassering innenfor et premium miljø uavhengig av hvilke land kunden er baserer seg i.

United Screens ble etablert i 2013 og jobber nå med 550 influencers i Norge, Sverige og Finland, og har sitt lokale kontor i Oslo, Stockholm og Helsinki. Gonzo Media ble etablert mars 2015. Før dette eksklusive pan-nordic samarbeide var på plass har Gozo media og United Screens gjort flere suksessfulle branded content kampanjer sammen, inkludert merker som Veet, EA Games og Ellos.

United Screens er Nordens største YouTube-nettverk med over 350 millioner visninger i måneden og kontor i Oslo, Stockholm og Helsinki. United Screens fokuserer på talenter og fører sammen kreatører og merkevarer på online video-plattformer som YouTube, Instagram, Twitch, m fl. United Screens har over 550 kanaler og personligheter i sitt YouTube-nettverk og jobber med YouTube-stjerner som bl.a. Sp4zie, Frogleaps Studios, Pistolshrimps, PelleK og GTboard.com.