Opplev 30 av Jordans historiske vidundere på Google Maps

Nå er det mulig for alle å gå på oppdagelse på steder som oldtidensbyen Petra, middelalderslottet i Ajloun og det romerske amfiteater i Amman. Vel å merke uten å få ømme ben eller sand mellom tærne.

Google Maps har siden 23. november 2015 gjort det mulig å oppleve 30 av Jordans historiske vidundere, og forhåpentlig kan det inspirere reisende til et besøk i det smukke og vennlige mellemøstlige kongerike.

Som noe helt spesielt er det mulig å høre Jordans Dronning Rania fortelle detaljert om de enkelte steder på Google Street View.

"Hennes Majestet, Dronning Rania har alltid spilt en stor rolle i forhold til turisme i Jordan, og hun representerer til fulle den gjestfri jordanske kultur. Dette er det perfekte eksempel på, hvordan våres dronning fortsatt - og på eget initiativ - støtter turistsektoren," uttaler direktør i JTB, Abed AlRazzakArabiat.

På Youtube er det også mulig å ta på en kort videotur til oldtidsbyen Petra, hvor Dronning Rania likeledes forteller om det spesielle stedet:<https://www.youtube.com/watch?v=yXdYec1Z8PQ&amp;hl=ar&amp;cc_lang_pref=ar&amp;cc=1>

Foruten den rike kulturarv byr Jordan bl.a. på velsmakende mat, en lang rekke wellnesstilbud og spektakulære naturopplevelser i både fjell og ørken.

Start den virtuelle turen på http://www.google.com/maps/streetview/#jordan-highlights&nbsp <http://www.google.com/maps/streetview/>;

• maps
  • google