Usbl ansetter Irene Kristiansen som ny CFO

Pressemelding   •   aug 29, 2017 14:41 CEST

Irene Kristiansen starter i Usbl 1. november 2017

Boligbyggelaget Usbl har ansatt Irene Kristiansen som ny CFO. Irene starter opp 1. november og vil med det gå inn i ledergruppen til Usbl, med ansvar for Økonomi, Finans og IKT i selskapet.

Irene har bred erfaring fra bank og finans, både i Norge og internasjonalt. Hun har tilbragt til sammen 10 år i England, først som student ved University of Bath og deretter som ansatt i JP Morgan i London. Hun jobbet i Norske Skogs finansavdeling i en årrekke og gikk fra stillingen som Head of Treasury i september 2014. Siden den gang har hun vært CFO i Pexip - et teknologiselskap etablert i 2012 som lager programvare for kommunikasjonsplattformer til profesjonelle kunder.

Usbl er glade for å få Irene med på laget og ønsker henne hjertelig velkommen til et spennende selskap i vekst. Trond Rekkedal, som har ledet økonomiavdelingen i Usbl frem til nå, går inn som teamleder for å styrke Business Control i selskapet.

Usbl er et av Norges største boligbyggelag, med over 95000 medlemmer og 1400 borettslag og sameier som vi forvalter over hele Østlandet. Helt siden 1948 har vi bygget og forvaltet boliger for våre medlemmer, og i dag bygger vi alt fra urbane leiligheter til koselige rekkehus i skogkanten. Med vår mangeårige erfaring og solide kompetanse gir vi deg den tryggheten du trenger i hverdagen og i hjemmet.