Usbl digitaliserer Bjørvika

Usbl forvalter og drifter store deler av boligmassen i Bjørvika i Oslo. Usbl’s mål er å gjøre hverdagen enklere for alle som bor i området, og nå lanseres en ny digital tjeneste som gjør at beboerne på en enkel måte kan booke tjenester og finne relevant informasjon både om sin egen bolig og det som skjer i nabolaget.

En enklere hverdag
Usbl har i samarbeid med Oslo S Utvikling etablert et eget servicesenter i Bjørvika. Her leverer vi en rekke servicetjenester til beboerne som for eksempel daglige driftsoppgaver, bildeling, renholdstjenester, bookingtjenester, nøkkel- og adgangshåndtering med mer.

Utviklingen i Bjørvika går raskt, og allerede bor det mer enn 5000 personer i denne nye bydelen. Foruten fysiske tilstedeværelse har Usbl utviklet en digital plattform som vil gjøre hverdagen enda enklere for alle som bor og ferdes i området. Ambisjonene for servicesenteret er mange, og tjenestene blir stadig flere. På sikt ser Usbl for seg at servicesenteret skal kunne levere alt fra hundelufting og båtutleie til hjemlevering av mat fra restaurantene i området. Tjenestene skal videreutvikles basert på etterspørsel fra nærmiljøet.

Knytter nabolaget sammen
Den nye tjenesten gjør det mulig å booke tjenester som hjemlevering av mat, renholdstjenester, booking av fellesarealer, utleie og delingstjenester, utforske nabolaget, adgangshåndtering, samt finne relevant informasjon om egen bolig og hvem som sitter i styret.

• Oslo S Utvikling ønsker å gi boligkundene digital tilgang til tjenester som kan gjøre hverdagen så enkel og aktiv som mulig. Med denne løsningen som er utviklet i samarbeid mellom Usbl og OSU kan beboerne i Bjørvika på sikt ordne både praktiske gjøremål, booke fellesområder og finne informasjon om nabolaget sitt med noen få trykk på mobilen – det gir en god kobling mellom kunde og service, sier administrerende direktør i Oslo S Utvikling, Synnøve Lyssand Sandberg.

Første versjon av tjenesten lanseres i disse dager, og er en betaversjon. Denne vil utvikles videre i samarbeid med beboerne i Bjørvika. Hensikten er å koble sammen beboerne og nærmiljøet, slik at det også gir en enkel oversikt over både hvem som bor her og næringsaktørene som befinner seg på bygulvet.

• Bjørvika er et flott nytt område i Oslo, og vi er veldig stolte over å få levere relevante tjenester gjennom et nytt digitalt grensesnitt, som gjør hverdagen til de som bor der bedre. Vi har etter hvert fått et godt fotfeste som forvaltningsaktør i området, og gleder oss til å utvikle våre tjenester videre til det beste for alle som har en tilhørighet her, sier Johan Bruun, administrerende direktør i Usbl.

Digital satsing
Usbl forvalter over 1600 borettslag og sameier på Østlandet, og er i sterk vekst. Det digitale grensesnittet som nå utvikles for Bjørvika vil også bli et digitalt grensesnitt til alle Usbl’s forvaltningskunder, og tilpasses behovet til den enkelte.

• Dette er løsninger vi bare vil se mer og mer av, og noe vi ønsker å tilby alle våre kunder fremover. Tjenestebehovene vet vi vil variere, og her har vi et ønske om å kunne tilpasse tilbudet ut fra hva beboerne har behov for, avslutter Bruun.