Bli med "Rundtomkring" på VHSS

Nyhet   •   des 14, 2018 14:54 CET

Ved hjelp av Visual360 kan du snart ta deg rundt både utenfor og inne på VHSS og få mer informasjon ved å trykke på ulike interessepunkter.

I januar 2019 slipper vi første versjon av et visualiseringsverktøy som gjør VHSS med områdene rundt virtuelt tilgjengelig via vår hjemmeside.

Prosjektet har blitt til i samarbeid med innovasjonsselskapet Visual360, som er et nordnorsk selskap med kontor i Brønnøysund. Visual360 fokuserer på 3D-teknologi, og har benyttet både droner og såkalt 3D-scanning i prosjektet.

Verktøyet gjør det mulig, gjennom bilder og film, å innhente informasjon om oss for inspirasjon, trygghet og valgfrihet; før, under og etter (re)habiliteringsopphold.

• Innendørs billedscanning gjør at du virtuelt kan bevege deg rundt på VHSS, og via filmsnutter i klikkbare infopunkter få ytterligere informasjon om aktivitetsarenaer, aktivitetsinnhold mm.
  • Utendørs 360 graders dronefoto fra sommer og vinter gir muligheter for å zoome inn på turområder. Her kan du også via filmsnutter i klikkbare infopunkter få ytterligere informasjon om aktiviteter, naturkvaliteter, fysisk og pedagogisk tilrettelegging mm.

Hovedmålet er økt trygghet ved å gjøre rehabiliteringsforløpet mer forutsigbart, men i tillegg skape realistiske forventninger om muligheter for deltakelse. På denne måten kan vi bedre overgangen mellom et  rehabiliteringsopphold hos oss og nettverket/tjenesteyterne der folk bor. Prosjektet gir mange framtidige muligheter også på andre områder.

Visualiseringsverktøyet er dynamisk oppbygd slik at informasjon og aktiviteter som presenteres gjennom mediefiler kontinuerlig kan endres og oppdateres. Sebastian Loraas fra SLmedia har i all hovedsak stått for filmene knyttet til de interaktive interessepunktene.

Teksting og produksjon av vinterfilmer vil fullføres i løpet av første halvdel av 2019.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.