Nå kan du bli med «Rundtomkring» på VHSS hjemmefra

Nyhet   •   jan 31, 2019 11:22 CET

Betaversjonen av «Rundtomkring» er nå tilgjengelig via vår hjemmeside. Gjennom 360⁰ bilder, filmer og 3D visning, kan du nå besøke VHSS og områdene rundt virtuelt via pc, nettbrett og mobil.

Internett Explorer støtter foreløpig ikke programvaren. Vi anbefaler derfor nettleserne Chrome, Microsoft Edge eller Mozilla Firefox.

Hovedmålet er økt trygghet ved å gjøre rehabiliteringsforløpet mer forutsigbart, og skape realistiske forventninger om muligheter for deltakelse. Vi tror «Rundtomkring» også kan væremed på å bedre samhandlingen mellom VHSS/pasienter og tjenesteytere og nettverk der folk bor.

«Rundtomkring» er dynamisk. Informasjon og aktiviteter som presenteres kan kontinuerlig endres og oppdateres. Vi er i gang med teksting, samt produksjon av vinter filmer. Vi har som mål om å ha dette på plass til sommeren.

I tillegg ligger det mange muligheter for nye funksjoner og nytt innhold som kan utvikles og implementeres i fremtidige versjoner - eksempelvis instruksjonsvideoer for aktivitetshjelpemidler, fysisk og pedagogisk tilrettelegging, VR- og AR-teknologi, spillteknologi, kommunikasjons- og målsetningsverktøy.

De viktigste bidragene i arbeidet med utviklingen av «Rundtomkring» er innspill fra pasienter og ledsagere. De har gjennom hele prosessen bidratt til innhold, utforming og med testing av arbeidsversjoner. Vi har på langt nær fått med alt, men jobber videre med å utvikle enda bedre versjoner.

Rundtomkring har blitt til i samarbeid med innovasjonsselskapet Visual360. Visual360 fokuserer på 3D-teknologi, og har benyttet både droner og 3D-scanning i prosjektet. Sebastian Loraas, har i all hovedsak stått for filming og filmredigering knyttet til interaktive interessepunkt.

Gjennom prosjektet Delta 2022, et samarbeid med Beitostølen Helsesportssenter og Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter, har Stiftelsen Sophies Minde bidratt med økonomisk støtte til utviklingen av «Rundtomkring». Vi takker for samarbeidet så langt.

PS! Her er en liten video som viser hvordan du kan manøvrere deg rundt:

Ved å sende inn kommentaren aksepterer du at dine personopplysninger behandles i samsvar med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Personvernerklæring</a>.