Elke-Maria Bunk ny direktør på Valnesfjord Helsesportssenter

Pressemelding   •   jan 11, 2017 14:55 CET

Elke-Maria Bunk, 51 år, er ansatt som ny direktør ved Valnesfjord Helsesportsenter.

De siste 3-4 årene har hun hatt lederfunksjoner i Nordland Fylkeskommune, sist som fylkestannhelsesjef. Etter et kort opphold som administrasjonssjef i et privat helseforetak med sete i Harstad returnerer hun nå til Nordland og Salten.

Bunk er utdannet jurist med helserett og arbeidsrett som hovedfag. Og hun har en master i ledelse.

Hennes faglige bakgrunn førte henne til skatteetaten, lektorstilling ved vernepleie og sykepleie i Harstad, HR-avdelingen i Nordland Fylkeskommune og stillingen som fylkestannhelsesjef i Nordland.

Den nye direktøren er også et aktivt friluftsmenneske. Noe som også passer godt inn i helsesportsenterets profil.

For spørsmål, kontakt:

Arnt Pedersen
Styreleder
Valnesfjord Helsesportssenter

Hjemmeside:
www.vhss.no

Valnesfjord Helsesportssenter er en privat, non-profitt og ideel stiftelse som har levert tjenester innen spesialisert habilitering og rehabilitering helt siden 1982.

Senteret er en av fire "spesielle helseinstitusjoner" i Norge, som alle ansees å ha et særegent tilbud som gjør at de har landsdekkende funksjon. Det betales ikke egenandel ved opphold på VHSS. Her finnes ulike tilbud om opphold (intensiv trening, arbeidsrettet fokus og ulike temaopphold) for barn, unge, unge voksne og voksne.

VHSS har avtale med Helse Nord RHF og opphold ved VHSS er uten egenandel. Reise til og fra opphold etter avtale med Helse Nord RHF dekkes av Pasientreiser, og ledsager kan etter folketrygdloven § 9-13 søke om opplæringspenger under oppholdet.

Søknad om opphold fremmes av legespesialist, fastlege eller annet helsepersonell, og skal sendes til Regional Vurderingsenhet i helseforetak hvor pasienten har bostedsadresse. Mer informasjon og søknadsskjema finner du her.