Gå videre til innhold
VB-logoen er igjen kommet opp i lokalene til Voss VVS. Fv: Frode Vedaa, Magne Emil Tvedt og butikkansvarlig Erik Hovland.

Voss VVS tilbake i rørleggerkjeden VB

Etter halvannet år som Ahlsell Partner, er Voss VVS (tidligere Voss Varme & Bad) igjen blitt en del av «VB- familien». – Utrolig kjekt, de er hjertelig velkommen tilbake, sier en fornøyd salgs- og markedssjef i VB, Stine Anda Pedersen.

Daglig leder i Voss VVS, Magne Emil Tvedt, er også meget fornøyd med at bedriften nå er tilbake igjen i VB.
– Ja, du vet når man oppnår en så god dialog som VBs regionsansvarlige Per Steinar Nordaas har hatt med oss i lengre tid nå, så er det ikke lett å si nei til å komme tilbake, sier Tvedt, med et smil om munnen.

Ble «alene»
Han kan fortelle at bedriften ble medlem av VB da han startet opp i 2006, og at de lenge var fornøyde med det.
– Men jeg må være ærlig å si at utviklingen ikke ble helt som forventet for vårt vedkommende. Vi følte oss mye alene, spesielt uten egen regionsansvarlig i vest og følte vi ble lite hørt i den store sammenhengen. Dette formidlet vi videre til ledelsen, og ga beskjed om at vi ville prøve noe nytt, forteller Tvedt, som likevel har opprettholdt en god dialog med VB underveis.
– Ja, det var på ingen måte noen hard «skilsmisse», og jeg ga beskjed om at vi gjerne ville tilbake til VB om det igjen skulle bli aktuelt å bli medlem av en kjede, sier han.

Skryter
– Og nå var altså tiden inne til å tre inn igjen i VB?

– Ja, og det er det flere årsaker til. For det første har VB tatt tak i de tingene vi var misfornøyde med den gang, og for det andre har de en solid posisjon i markedet, et meget godt kompetanseprogram, og ikke minst solide og yrkesstolte bedrifter og medarbeidere spredt over det ganske land. VB er som en storfamilie som vi gjerne ville være med i, sier Tvedt.
Han skryter også over VBs regionsansvarlig, Per Steinar Nordaas, som hele veien har vært innom på besøk og på den måten opprettholdt den gode dialogen.
– Han er genuint opptatt av det vi holder på med, og vil være vårt «talerør» inn mot VB-kjeden. Så valget om å melde oss inn igjen var egentlig ganske enkelt, noe alle her i bedriften er glade for, sier Tvedt, som for en del år tilbake fikk inn Frode Vedaa som 50 prosents medeier i bedriften.

Kompetanseheving
– Du nevnte VBs kompetanseprogram. Blir det aktuelt å sende deres mange lærlinger med på dette?

­– Helt klart. VB har jo et fantastisk kompetanseprogram, ikke bare for lærlinger, men også for traineer, prosjektledere, ledere og administrasjon, så dette vil vi helt klart benytte oss av. Her på Voss har vi hele tiden hatt et godt samarbeide med både yrkesskole og opplæringskontor for å sikre rekrutteringen, og dette har gått meget bra. At VB også kan tilby ekstra kompetanseheving i tillegg, styrker ikke bare den enkelte deltaker, men også samholdet i hele kjeden, sier «hjemvendte» Magne Emil Tvedt i Voss VVS.

FAKTA Voss VVS:

* Startet opp på Voss i 2006 av Magne Emil Tvedt

* Eies i dag av 50/50 av Magne E. Tvedt og Frode Vedaa

* Driver hovedsakelig med rehabilitering, service og vedlikehold, hovedsakelig av offentlige bygg, men også privatmarkedet

* Har 15 ansatte

* Er lærlingebedrift med en rekke lærlinger i alle år

* Opererer hovedsakelig på Voss og i nær omegn

Om VB

VB er en landsdekkende rørleggerkjede for både privat- og proffmarkedet. Med sine 200 rørleggerbedrifter og 1650 kunnskapsrike fagfolk leverer VB vann, varme og energi til hele Norge.

Henriette Gill

Pressekontakt Leder Markedsføring og kommunikasjon, VB Gruppen 90658933

Vi leverer vann, varme og energi til hele Norge!

Våre 160 rørleggerbedrifter og 1900 kunnskapsrike fagfolk får daglig muligheten til å utføre et vidt spekter av oppdrag for stadig flere kunder rundt omkring i vårt landstrakte land: Enten det er i store eller små hus, næringsbygg, skoler, skip, sykehus eller andre offentlige bygg – vi rådgir, installerer, drifter og vedlikeholder alt du kan tenke deg innen de tre områdene – og vi gjør det for både privat- og proffmarkedet.

VB Gruppen
Gamle Forusveien 49