Ekspansive Viametrics teller nå også italienska shoppingkunder

Pressemelding  •  16-05-2012 15:33 CEST

Viametrics etablerer seg i Italia
Besøkstellerfirmaet Viametrics tar nå det neste skrittet i sin internasjonale ekspansjon.
Firmaet har inngått en samarbeidsavtale med det italienske firmaet Systema, som skal markedsføre og installere besøkstellere fra Viametrics i italienske butikkjeder og kjøpesentre. – Italia, med sine nærmere 60 millioner innbyggere, er et marked som passer utmerket for våre teknologiske løsninger, sier eksportansvarlig Madeleine Olsen. På bare noen år har Viametrics fått en markedsledende posisjon i Norden og har installasjoner i rundt 40 land over hele verden.

Contare gli italiani
Napoli-baserte Systema har en strategisk markedsposisjon i Italia ettersom firmaet dekker både det voksende norditalienske markedet, den tunge Roma-regionen og den sørlige delen av det italienske fastlandet. Systema har i dag rundt 20 ansatte teknikere og selgere og har drevet virksomhet i det italienske markedet i drøyt 15 år. Det innebærer at de har en veletablert kundeskare. Nå satses det sterkere på telling av italienske shoppingkunder. Eller contare gli italiani som de sier i Italia.

Fire milliarder talte besøkende
Viametrics omsetter i dag for ca. 55 millioner svenske kroner og har etablert seg som den ledende aktøren i Norden innen besøkstelling både for store kjøpesentre og mindre butikker. Men også offentlige institusjoner og markedsplasser utendørs er blant kundene. – Vår strategi er å fordoble vår omsetning innen fem år og være ledende også på det europeiske kontinentet, sier Madeleine Olsen. Grunnlaget for suksessen til Viametrics er den egenutviklede teknologien, som gjør installasjonene svært fleksible og tilpasningsbare. Hittil er det til sammen talt rundt fire milliarder mennesker på besøkstellere i over 40 land. Slett ikke dårlig for et relativt lite firma på den svenske vestkysten.

Viametrics AB utvikler og markedsfører GSM-baserte kundetellere for butikkjeder og kjøpesentre. Viametrics har i dag over 6 000 systemer i drift i ca. 40 land i hele verden. Hovedmarkedet er Norden (Sverige). Viametrics AB er et vekstselskap som befinner seg i en ekspansiv fase med mål om å etablere et heldekkende distribusjonsnettverk i Europa. Viametrics omsetter for ca. SEK 60 millioner.  www.viametrics.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom