Sengevarehuset Sova valgte Viametrics i arbeidet med å ekspandere kjeden.

Pressemelding   •   jun 11, 2013 08:15 CEST

Sengevarehuset Sova har valgt det vestsvenske kundetellerselskapet Viametrics som leverandør til sine drøyt 40 butikker over hele Sverige, fra Malmö i sør til Luleå i nord. Selskapet er inne i en ekspansjonsfase, og om to år regner de med å ha ca. 55 butikker. – Vi trengte en leverandør som forsto behovene våre og kunne levere målingene vi var interessert i, sier Emma Bergkvist, som er PR manager i selskapet.  For Viametrics er Sova-kjeden en kjernekunde, siden de kan utarbeide løsninger som er spesielt tilpasset kjedens behov. – Skal man takle den stadig sterkere konkurransen mellom kjedene i dagligvarebransjen, må man både optimalisere sine egne ressurser og være rask med å tilpasse seg kundenes skiftende behov, sier Niklas Andersson, salgssjef hos Viametrics.

«Viktig å vite, man kan ikke anta og gjette»
For de fleste butikkjeder er det viktig å få oversikt over besøkstallene. Det er avgjørende for et sengevarehus som Sova at de hele tiden prøver å være kundenes førstevalg når det gjelder senger og sengetøy.  Det handler blant annet om å måle avslutningsfrekvens og å optimalisere bemanningen.  – Vi liker å måle og analysere, og da er det viktig å vite, man kan ikke anta eller gjette, sier Emma Bergkvist.  For en leverandør av utstyr som påvirker viktige beslutninger, er det avgjørende at man kan se kundens behov og tilpasse produktene sine etter dem.

Viametrics AB utvikler og markedsfører GSM-baserte kundetellere for butikkjeder og kjøpesentre. Viametrics har i dag over 7 000 systemer i drift i ca. 40 land i hele verden. Hovedmarkedet er Norden (Sverige). Viametrics AB er et vekstselskap som befinner seg i en ekspansiv fase med mål om å etablere et heldekkende distribusjonsnettverk i Europa. Viametrics omsetter for ca. SEK 55 millioner.  www.viametrics.com