MTG har sikret seg rettighetene til spansk, italiensk og fransk toppfotball

Nå får du både spanske La Liga og italienske Serie A påViasat, Viaplay og Viasat 4 i Norge. Dette er klart etter at morselskapet MTG har sikret seg eksklusive TV- og streaming-rettigheter for Norden (Norge, Sverige, Danmark og Finland) til noe av det ypperste europeisk fotball har åtilby. I tillegg har Norge og Danmark allerede eksklusive rettigheter til franskeLigue 1,og disse utvides til ågjelde for Sverige og Finland fra 2016 2018.

Ved åsikre seg La Liga og Serie A har MTG nåeksklusive rettigheter til to av de fire største ligaene i Europa. Fra før tilbyr MTG seerne i Norge og resten av Norden eksklusive rettigheter tilUEFA Champions Leaguefrem til og med sesongen 2017/2018.

La Liga, Serie A og Ligue 1 har hver 38 runder og 380 kamper per sesong, såtotalt vil seerne få1140 kamper eller 1710 timer med live fotball hver sesong fra noen av verdens beste spillere og største stadioner. Hver uke sendes kamper fra topplag som Barcelona, Real Madrid, Atlético Madrid, AC Milan, Juventus, Inter Milan, Paris Saint Germain, Monaco og Lyon, med spillere i verdensklasse som Ronaldo, Messi, Neymar, Džeko, Pogba, Zlatan og Cavani.

«Vi sitter nåpårettighetene til flere av de viktigste ligaene utenfor England. I tillegg har vi fra før Champions League –selve indrefileten i internasjonal klubbfotball. Vi gleder oss til åpresentere dette for våre seere, og kan vel nåkalle Viasat og Viaplay for selve hjemmet til europeisk fotball.Ved siden av at alle ligaene er av topp sportslig kvalitet, vil det jo selvsagt bli spesielt spennende for oss nordmenn åfølge Real Madrid og Martin Ødegaard framover. Jeg ser at Martin selv har ytret ønske om at den spanske ligaen blir åse pånorsk TV. Ønsket er herved innfridd», sierTrygve Rønningen, Administrerende direktør i MTG Norge.

"La Liga, Serie A og Ligue 1 er blant de ledende og mest sette fotballigaene i verden, såvi er svært begeistret for åkunne utvide vår internasjonale portefølje med disse eksklusive rettighetene. Vi er helt klart de beste når det kommer til fotballrettigheter og sportsinnhold generelt i Norden –og nåkan vi tilby seerne våre enda mer, spennende live-innhold påalle våre plattformer", sier Jørgen Madsen Lindemann, President & CEO i MTG.

MTGs portefølje av eksklusive fotballrettigheter omfatter nå:

• •UEFA Champions League i Sverige, Danmark, Norge og Finland til og medsesongen 2017/2018
  • •Engelsk Premier League i Sverige, Danmark og Finland til og medsesongen 2018/2019
  • •Spansk La Liga i Sverige, Danmark, Norge og Finland til og medsesongen 2017/2018
  • •Italiensk Serie A i Sverige, Danmark, Norge og Finland til og medsesongen 2017/2018
  • •Fransk Ligue 1 i Sverige og Finland fra 2016 til 2018, og i Danmark og Norge til og med sesongen 2017/2018
  • •Dansk Superliga i Danmark til og med sesongen 2020/2021

MTG viser 30 000 timer med live sport hvert år påsine plattformer og kanaler, inkludert live dekning i Skandinavia av NHL ishockey, NFL amerikansk fotball, Formel 1 og Europatouren i golf.

• sport

Viaplay AB er en del av Modern Times Group (MTG), som er et internasjonalt medieselskap med virksomheter på fire kontinenter hvilket inkluderer gratis-TV, betalings-TV, radio og innholdsproduksjon. MTGs Viasat Broadcasting driver gratis-TV og betalings-TV-kanaler, som er tilgjengelig på Viasats egen satellittplattform og tredjeparts nettverk, samt distribuerer TV via Internett. MTG er også den største aksjeeieren i CTC Media, som er Russlands ledende uavhengige TV-selskap. Besøk www.mtg.se for mer informasjon.