Viaplay - Nå tilgjengelig for Windows 8

Pressemelding   •   okt 30, 2012 13:30 CET

Viaplay er Skandinavias ledende nettjeneste for film, TV-programmer og sportssendinger som nå lanserer en app for Microsofts nye operativsystem Windows 8.

Via appen får abonnentene tilgang til over 2000 filmer, en rekke populære TV-serier og direktesendt sport i verdensklasse direkte til datamaskinen, nettbrettet eller annen Windows 8-enhet.

”Vi stiller oss bak Microsofts visjon om å støtte den komplette brukeropplevelsen. Både den fokuserte opplevelsen med PC og den mer avslappede opplevelsen med nettbrett. Resultatet blir en enda bedre opplevelse, uansett hvilken enhet brukeren har”, sier Niclas Ekdahl, administrerende direktør i Viaplay.

Appen for Windows 8 er enda et iniativ i Viaplays arbeid for å levere enestående innhold til så mange plattformer som mulig. Viaplay er allerede tilgjengelig for PC, Mac, smarttelefoner, nettbrett, Viaplay-boksen, Smart TV-er fra LG, Samsung, Panasonic og Philips, og kommer også snart til PlayStation® 3.

For yderligere information, kontakt venligst:

Janette Cohen, PR Manager Viaplay
Telefon: +46 (0)73 6991978*
E-mail: janette.cohen@viaplay.com

Thomas Hansen, PR Manager Microsoft
Tel: +46 (0)706 019353
E-mail: a-thhans@microsoft.com

Viaplay er Skandinaviens førende onlinetjeneste inden for TV, film og sport. Viaplay tilbyder de seneste tv-serier, tusindevis af populære film, og live sportudsendelse i verdensklasse: Engelsk Premier League, UEFA Champions League, NHL og Formel 1. Viaplay er tilgængelig på PC og MAC, smartphones, tablets, Smart TV (Samsung, Panasonic, LG og Philips), Viasat settop boxe og inden for kort tid på PlayStation 3. Læs mere på på www.viaplay.com.

Viaplay AB er en del af Modern Times Group (MTG), som er en international mediekoncern med aktiviteter på fire kontinenter. Virksomhederne i MTG-koncernen beskæftiger sig med free tv, betalings-TV, radio og underholdningsproduktion.. MTGs Viasat Broadcasting har både free tv-kanaler og betalings tv-kanaler, som distribueres på Viasats egen satellitplatform og på tredjepartsnetværk samt via internettet. MTG er en af de største aktionærer i CTC Media, som er Ruslands førende TV-koncern. Se mere på www.mtg.se.