Dette er 2016 med Viasat Golf

Dette er 2016 med Viasat Golf.

Ryder Cup er noe av det gjeveste for en golfspiller. Den store duellen mellom Europa og USA foregår kun hvert annet år og i 2016 er det dags igjen. Turneringen spilles annen hver gang i Europa og USA og neste års utgave spilles på den velkjente banen Hazeltine National Golf Club i Minnesota, USA.

Dette er et absolutt høydepunkt for både spillere og ikke minst seere. Ryder Cup er blant de idrettsarrangementene i verden med flest seere. Tre hellige golf-dager til ende vil blende alle som har et snev av interesse for golf. USA-laget har mye å revansjere etter at de har tapt tre Ryder Cup på rad og amerikanerne har, etter tapet i 2014, etablert en egen gruppe fagpersoner nettopp for å hindre et fjerde tap.

Ryder Cup 2016 ser du eksklusivt på Viasat Golf!
Ved siden av Ryder Cup er det Major-turneringer som er det aller største. Totalt spilles det fire slike hvert år og verdens beste spillere legger opp sesongen sin slik at formen toppes inn mot disse. Turneringene er spredt utover hele sesongen og en seier i en av disse turneringene betyr heltestatus resten av karrieren.

Viasat Golf sender også alle fire World Golf Championship-turneringene. Dette er et samarbeid mellom de største tourene i verden og kun de aller beste spillerne er med. WGC-turneringen kan nærmest sidestilles med en major.
Europatour utgjør rundt 40 turneringer fordelt over hele året. Her kan man se profiler som Rory Mcilroy, Justin Rose og Henrik Stenson konkurrere om tittelen "Best i Europa" gjennom "Race to Dubai-sirkuset". I tillegg kan vi ukentlig på Europeantour følge Norges beste mannlige golfspiller. Espen Kofstad er tilbake etter skade og har nivået til å hevde seg ukentlig. Kommende sesong blir spennende i så henseende.

Vår egen Suzann Pettersen spiller på verdens gjeveste tour for kvinner. Den amerikanske LPGA-touren utgjør rundt 30 turneringer, inkludert fem majors. Pettersen har i en årrekke vært blant de aller beste og vi gleder oss ekstremt til å følge henne i de største turneringene hun spiller i året som kommer.
I tillegg viser vi Asian Tour. Denne touren blir bare bedre og bedre og et forsterket samarbeid med Europeantour betyr at turneringen blir både større og viktigere, noe som gjelder for begge tourer. Med andre ord; Her er det mye å glede seg til!

En siste gladnyhet for alle golfinteresserte er det nye samarbeidet mellom NBC Golf Channel og Viasat Golf. I USA er Golf Channel et "må se" produkt for en golfer med en rekke gode programmer. Samarbeidet gjør at norske seere nå kan følge den amerikanske golf-kanalen på Viasat Golf.

Les videre for mer informasjon om NBC Golf Channel og nytt innhold på Viasat Golf. Det er ingen tvil om at den beste golfen blir å finne på Viasat Golf, også i 2016!
Den beste golfen i 2016 får du med Viasat Golf!
EUROPATOUR - LPGA - ASIAN TOUR - WORLD GOLF CHAMPIONSHIP - MAJORS - RYDER CUP
Amerikanske Golf Channel til Viasat Golf!
Gode nyheter for alle golfinteresserte!

Viasat har gjennom et samarbeid med NBC sikret rettigheter til å vise den meget populære, amerikanske kanalen Golf Channel med tilhørende golfprogrammer av høy klasse. Amerikanerne er lidenskapelig opptatt av golf og det er ingen tilfeldighet at Tiger Woods er den best betalte idrettsutøveren i verden. Lidenskap har de også for kommentering og tv-produksjon og nå kan du endelig få se det beste fra NBC Golf Channel, direkte på Viasat Golf. I programmet Golf Central blir det livesendinger fra de største turneringene med kommentering og analyser ned til den minste detalj. Golf-talkshowet Feherty blir også å finne på Viasat Golf med programleder og tidligere profesjonell golfspiller David Feherty.

Tirsdager på Viasat Golf blir den store instruksjonsdagen med programmer som The Golf Fix, School of Golf, Golf Channel Academy og Lesson Tee Live. Ønsker du å bli en bedre golfspiller? – da kan du lære av de beste på Viasat Golf!
Les Tuttas tanker om LPGA, OL og neste sesong!
Viasat Golf har intervjuet Suzann Pettersen da vi ønsket å høre hva hun hadde å si om kommende sesong, utviklingen i LPGA-turneringen og OL i Rio til neste år. Trykk på lenken under for å lese hele intervjuet med Suzann.

Les hele intervjuet med Suzann her
Dette er Viasats Golfeksperter
Vi har samlet to dyktige golfeksperter til å kommentere, analysere og guide deg gjennom de største begivenhetene som står for dør i 2016. Fredrik og Hallvard reiser verden rundt for å kommentere de største og beste turneringene for Viasat Golf. Begge er over gjennomsnittet interessert i golf og stiller med variert kompetanse og bakgrunn som sammen utgjør en solid kommentator-duo.
Fredrik C. Kracht Hallvard Flatland
Fredrik C. Kracht har viet store deler av livet sitt til golf. Han har satset som proff, vært golftrener og ansvarlig for flere golfsatsinger i norsk media. I dag er han ekspertkommentator for Viasat Golf HD og redaktør for Golf News. Et kjent navn for norske tv-seere. Hallvard var med å starte TV-Norge som var den første kommersielle tv-kanalen i Norge. Han har tidligere vært programleder og er i dag ekspertkommentator for Viasat Golf.

• viasat golf