MTG sikrer seg flere sportsrettigheter

MTG har sikret seg rettighetene til å vise nederlandsk æresdivisjon og U21 EM for herrer. Nederlandsk æresdivisjon vil vises på Viasats betal-TV-kanaler og Viaplay, mens U21 EM vil i all hovedsak vises på Viasat 4 samt i sin helhet på Viaplay.

Avtalen betyr at Viasats betal-TV-kanaler og Viaplay vil vise kamper fra nederlandsk æresdivisjon allerede i uke tre i 2015. Første kamp er Ajax mot Groningen fredag 16. januar på Viasat Sport og Viaplay. U21 EM arrangeres 17.-30. juni i Tsjekkia. Selv om Norge ikke er med, er både Sverige og Danmarks landslag kvalifisert til turneringen.

- Vi er glade for å kunne styrke fotballproduktet vårt med to nye og svært spennende rettigheter. Nederlandsk æresdivisjon holder et svært høyt nivå internasjonalt. Med blant annet norske talenter som Markus Henriksen og Morten Thorsby på plass i Nederland, ser vi frem til å vise kamper ukentlig fra ligaen som har vært springbrettet for mange av de største stjernene i internasjonal fotball. U21 EM i Tsjekkia er også en arena der det er mulig å se de store europeiske talentene utfolde seg før de etablerer seg i de store klubbene. Vi ser frem til å vise så å si hele mesterskapet i juni på Viasat 4, sier sportssjef Stian Aune Kleppo i MTG Sport.

• Fotball

• nederlandsk æresdivisjon