Slik vises UEFA Champions League på Viasat-plattformen sesongen 2013/2014

Tirsdag 17. september sparkes gruppespillet i UEFA Champions League i gang. Viasat-plattformen og Viaplay viser alle kampene fra den prestisjetunge turneringen. Kampene vil også denne sesongen fordeles på Viasats betal- og fri-TV.

Årets turnering er den 21. i rekken og Viasat-plattformen har hatt tv-rettighetene siden oppstarten i 1992/1993. Årets turnering for også i år bred dekning på plattformen.

- Vi kommer fortsatt til å sende de kampene vi til enhver tid vurderer som de aller mest attraktive på Viasat Fotball HD. Vi gjør dette blant annet fordi vi ønsker å sikre at de som betaler for Viasats sportspakke og Viaplay skal få full valuta for abonnementet sitt. Samtidig vet vi at UEFA Champions League er stor TV-underholdning også for de som ikke er fotballfrelste nok til å betale for å se absolutt alt. Vi prioriterer derfor å vise en rekke storkamper på Viasat 4 HD både tirsdager og onsdager hele høsten. Også finalen 24. mai i Lisboa vil vises på Viasat 4 HD, sier sportssjef Stian Aune Kleppo i Viasat.

Her er kampoppsettet for første runde i UEFA Champions League:

Tirsdag 17. september

FC København-Juventus (Viasat 4 HD og Viaplay).
Manchester United- Bayer Leverkusen (Viasat Fotball HD og Viaplay).
Galatasaray-Real Madrid (Viasat Sport HD og Viaplay).
Bayern München-CSKA Moskva (Viasat Motor HD og Viaplay).

Viasats Xtra-kanaler og Viaplay:
Victoria Plzen-Manchester City.
Real Sociedad-Shakhtar Donetsk.
Benfica-Anderlecht.
Olympiacos-PSG.

Onsdag 18. september

Barcelona-Ajax (Viasat 4 HD og Viaplay ).
Napoli- Borussia Dortmund (Viasat Fotball HD og Viaplay).
Chelsea-Basel (Viasat Sport HD og Viaplay).
Marseille-Arsenal (Viasat Motor HD og Viaplay).

Viasats Xtra-kanaler og Viaplay:
Austria Wien-Porto.
Atletico Madrid-Zenit.
Schalke 04-Steua Bucuresti.
AC Milan-Celtic.

Alle kamper starter klokken 20.45. Studiosending på Viasat 4 HD fra klokken 19.30 både tirsdag og onsdag.

Til de som ikke har Viasat Sport-abonnement vil vi opplyse om Viasats frivisningskampanje. Frem til 1.november kan man prøve Viasat premium-tilbud uten kostnad hos Viasat parabol, GET, Canal Digital Kabel-TV, Altibox, Nextgentel og Homebase. Det er ikke krav om at man fortsetter abonnementet etter prøveperioden. Les mer her: http://www.viasat-kampanje.no/

Til de som er kunder av Canal Digital Parabol, Riks-TV eller ikke ønsker å oppgradere tv-pakken sin anbefaler vi Viaplay. Viaplay koster 199 kroner per måneden og man får tilgang til alt innhold fra UEFA Champions League i tillegg til annen sport, filmer og serier.

• uefa champions league
  • fotball