Viasat og Viaplay forlenger eksklusiv Disney-avtale

Viasat og Viaplay fortsetter sin satsing på premiuminnhold med en forlenget avtale med Disney som omfatter både eksklusiv tilgang til førstevisningtitler, i tillegg til arkivtitler. Avtalen gjelder også kanalene Disney Channel, Disney Junior og Disney XD.

- Dette er en svært viktig avtale for Viasat og Viaplay fordi det skiller oss ytterligere fra andre tjenester da vi kan tilby eksklusivt innhold 12 måneder før alle andre så tett opp mot kinovisningen som mulig, sier administrerende direktør Vegard Klubbenes Drogseth i Viasat.

Disney-avtalens førstevisningsfilmer inkluderer store titler som Marvels Iron Man 3 og Thor: The Dark World, Disneys Rive-Rolf og Disney/Pixars Modig. Blant avtalens arkivtitler finner vi populære kvalitetsfilmer som Cabaret, Evita og Runaway Bride.

Viasat og Viaplay har fra før eksklusive førstevisningsavtaler med NBCUniversal, Sony Pictures Television, Nordisk Film, Scanbox og SF Films skandinaviske titler. Disse avtalene gir Viasat Film og Viaplay rett til en førstevisning på tv og en eksklusiv visningsrett i 12 måneder. I tillegg har Viasat Film og Viaplay en annenvisningsavtale med Twentieth Century Fox Television.

- Viasat Film og Viaplay kan fra før tilby en rekke titler eksklusivt på grunn av våre mange avtaler med Hollywood-studioer og nordiske selskaper.  Med den forlengede avtalen med Disney forsterker dermed Viasat Film og Viaplay sin posisjon som leverandør av premiuminnhold på alle plattformer, sier Drogseth.

Avtalen forlenger også en ikke-eksklusiv visningsrett for Disneys serieinnhold, ABC TV On Demand, på Viaplay. Dette betyr at populære serier som Grey’s Anatomy og Once upon a Time vil fortsatt være tilgjengelig på Viaplay-portalen.

Avtalen gjelder for samtlige Viasat-tjenester i hele Norden og de baltiske landene.

• Kunst, kultur, underholdning

• iron man