Viasat fortsetter 3D-satsingen etter London 2012 i 3D

Pressemelding  •  09-08-2012 08:00 CEST

Viasat har så langt under OL vist mer enn hundre timer direkte fra øvelsene i London 2012 i 3D. Dagen etter at OL-flammen i London slukkes utvider Viasat sin 3D-satsing med flere programmer, filmer og direktesendt sport i 3D. En fersk avtale med kanalen High TV 3D gjør at de daglige sendingene fortsetter på TV-kanalen Viasat 3D mandag 13. august.

Viasats samarbeidsavtale med familiekanalen High TV 3D gir Viasats kunder anledning til å se underholdningsnyheter, reiseprogrammer, dramaproduksjoner, komedier og treningsprogrammer i 3D-kvalitet. I tillegg vil Viasat 3D vise utvalgte sportssendinger og filmer; som nyinnspillingen av Conan the Barbarian, Spiders og The Hole, vinneren av 3D-prisen under filmfestivalen i Venezia i 2009.

Viasat lanserte Nordens første regulære 3D-tjeneste i desember 2010. For å se Viasat 3D må man ha en 3DTV, 3D-briller, egnet HD-mottaker og ha Viasats gull-abonnement via satellitt eller via IPTV hos Altibox eller Telenor.

- Allerede i 2010 var Viasat først ute med å lansere en regulær 3D-tjeneste for norske seere. Vi har vist direktesendt fotball, ishockey, golf, filmer og ikke minst hele London-OL 2012 i 3D. Avtalen med High TV 3D gjør oss nå i stand til å fortsette 3D-satsningen vår med full styrke. Kombinasjonen av våre sport- og filmavtaler med High TV 3Ds programmer skreddersydd for 3D-formatet gir seeren et unikt, mangfoldig og fremtidsrettet underholdningsprodukt, sier administrerende direktør Erik Z. Børresen i Viasat.

Lørdag klokken 20.20 viser Viasat 3D Andreas Thorkildsens gulljakt i tidenes første olympiske spydfinale vist i 3D.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom