Viasat Sport og Viaplay sikrer seg rettigheter til NBA

Viasat Sport fortsetter satsingen på amerikanske idretter og har sikret seg rettighetene til å vise kamper fra den populære basketligaen NBA i ett år. Det betyr blant annet at stjerner som Kobe Bryant, LeBron James og Kevin Durant blir å se på Viasat Sport HD og Viaplay.

- Interessen for amerikanske idretter har økt betraktelig de siste årene og vi er stolte av å kunne styrke tilbudet vårt ytterligere med NBA, sier sportssjef i Viasat, Stian Kleppo.

NBA-sesongen begynner i slutten av oktober og Viasat Sport HD og Viaplay vil tilby tre direktesendte kamper per uke.

-Basket er en svært populær idrett med stor tilhengerskare i Norge. NBA er den største basketligaen i verden der de store talentene spiller. Vi har stor tro på NBA kommer til å bli en viktig rettighet for Viasat Sport og Viaplay, sier Kleppo.

Viasat Sport HD og Viaplay vil også vise det populære høydepunktprogrammet NBA Action.

• amerikanske idretter
  • sportssjef