Best i test - Viking Trophy Camo

Viking Outdoor Footwears bestselgende gummistøvel Trophy Camo har blitt kåret til «Best i test» av det norske friluftsmagasinet Villmarksliv.

Vikings Trophy Camo fikk den høyeste poengsummen for passform, støtte, slitestyrke og grep og kom best ut i en sammenligning av gummistøvler utført av Villmarksliv, som er viden kjent for sine omfattende tester av friluftsutstyr.

Testerne roste Trophy Camo både for utformingen og for flere av støvelens egenskaper, med følgende begrunnelse:

«Støvelen har et av testens høyeste skaft, men lett. Den har god passform og sitter godt rundt foten. Oppleves presist i steget. Støvelen har testens beste såle, både når det gjelder støtte og grep på mot underlaget. Den er solid konstruert med mange detaljer som gir stabilitet og høy slitestyrke. Justeringsmulighetene øverst på skaftet er gode. Innleggsålen gir god støtdemping».

Testen sammenlignet gummistøvler fra flere produsenter i kategoriene slitestyrke, komfort, støtte, passform, yttersåle og vekt. For hver modell varte testperioden lenger enn fem måneder, og støvlene ble brukt til ulike aktiviteter og i ulike temperaturer.

Trophy Camo, Vikings bestselgende jaktstøvel i gummi, har et optimalisert kamuflasjemønster som er utviklet av verdenskjente Realtree.

Støvelen er produsert i lett gummi, Light Weight Rubber (LWR). Trophy Camo har tre lag gummi i fotområdet samt torsjonsstav og tåkappe i stål for bedre stabilitet og slitestyrke.

Den justerbare kilen gjør at støvelen kan tilpasses den enkelte fot. Trophy Camo har et fór i hurtigtørkende polyester. Mellomsålen i formstøpt EVA har ekstra støtdemping i hælen, slik at støvlene kan brukes på lange turer, mens innleggsålen kan tas ut og legges til tørk.

Trophy har Vikings velkjente og slitesterke UGC® yttersåle. Den har grovt mønster og med knaster plassert i forskjellige retninger, også i fotbuen, som gir et suverent grep på alle typer underlag. Trophy Camo er også tilgjengelig i en versjon uten kamuflasje, og den finnes også i en versjon med neopren i skaftet.

1-47200-450 TROPHY CAMO

Kontaktperson: Kjetil Reppen