Pressemelding -

Festivalsesongen kan komme! Viking Footwear og Urban samarbeider om en ny gummistøvel

Oslo, Norge: Viking Footwear har laget gummistøvler i nærmest 100 år og kan regnes som «The Original» på markedet.Vikings samarbeid med Urban oppsto fordi kjeden ønsker å tilby en lett festivalstøvel i fresh design til sine kunder.

Sol det ene øyeblikket, høljende regn det neste – været i Norge er fullt av overraskelser! For festivalsesongen gjelder det derfor å sko seg seg riktig og i år finnes det to flotte modeller i Urban butikkene, slippdato er 24.mars!

Herremodellen heter Bergen og damemodellen heter Gyda.

«Vi gleder oss til å se disse fine støvelen ute i butikk. De er resultatet av et spennende samarbeid med Urban kjeden. Vi tror Viking støvelen vil nå et ungt publikum som i festivalsesongen trenger en lett og slitesterk gummistøvel. Urban og Viking Footwear ser et stort markedspotensiale her. Urban har satt sin signatur på modell, farger og uttrykk.» sier Kjetil Reppen, Country Manager i Viking Footwear.

Urban er et livsstils konsept som retter seg mot et ungt og urbant marked. Butikkene tilbyr en mengde kjente merkevarer og fremstår som aktuelle både for kunder og leverandører. Urban har 36 butikker fordelt ut over. Kjeden er eid av Varnergruppen.

«Samarbeidet mellom Urban og Viking er et veldig bra eksempel på hvordan nye produkter kan komme til liv gjennom en felles kreativ prosess og ekspertise innenfor et fagfelt.» sier Tommy Karlsen, Innkjøpssjef i Urban. «Gummistøvelen Gyda og Bergen er et resultat av Vikings fantastiske kunnskap til produksjon av gummistøvler og Urbans kjennskap til sporty mote og gatemote. Vi har i felleskap laget vår tolkning av hvordan en gummistøvel kan passe inn i en et ungt butikkmiljø, for en bevisst ung forbruker med en variert og aktiv livsstil.»

Alle Vikings gummistøvler er lagd av naturgummi, et miljøvennlig materiale som er slitesterkt og elastisk. Modellene Gyda og Bergen er to retromodeller men med moderne elementer. Støvlene er lavt skåret med en bakre hempe som gjør den lett å få av og på. Fôret er fremstilt i hurtigtørkende polyester, mens en ergonomisk innersåle kan tas ut for enkel tørking. Alle Vikings gummistøvler er håndlaget, bit for bit.

For mer informasjon:

Country Manager Viking Footwear: Kjetil Reppen